Sjopse,

Ik denk daar vaak over na.

En volgens mij hangt het af van je definitie van het begrip communicatie.

Communicatie is een uitwisselingsproces.

coderen/zenden/ ontvangen/ decoderen/terugkoppelen.

Wij denken bij communicatie vaak aan geschreven of gesproken woorden. verbaal of non verbaal. Maar op de een of andere manier altijd verbonden aan een zichtbare of hoorbare actie.

Mijn ouders en grootouders zijn al heel wat jaren geleden overleden.
Ik praat niet met mijn overleden dierbaren in de zin van; ik zeg iets en zij zeggen iets terug.

Maar er vindt wel een soort uitwisseling plaats tussen mij en hen.

Zo kan ik tegenwoordig langs een juwelier lopen en me aangetrokken voelen tot de etalage. Nou gaf ik niks om glimmers,tot mijn moeder overleed. Mijn moeder was net een ekster, dol op alles wat maar flonkerde.
En als ik nu langs een juwelier loop denk ik; kijk nou.. die ring.. ze zou er GEK op zijn!
Ik sta er even bij stil. Heb dat beeld van mijn moeder weer in m’n hoofd en een glimlach op m’n gezicht.
En soms, soms koop ik zo’n glimmer. Gewoon om het extravagante… om haar.

Ik kan mezelf soms iets horen zeggen tegen m’n kinderen waarvan ik denk… jemig.. ik lijk pa wel!
En dan kies ik andere woorden, want ik was het zelden eens met m’n pa.

En zo kan ik tientallen voorbeelden noemen waarbij ik in gedachten met ze communiceer. In beelden,in gevoelens, zelfs in geuren en in kleuren.

Het rook bv NERGENS zo lekker als bij oma.
En soms, heel soms vang ik er een spoortje van op als ik langs een huis loop waarvan de deur open staat.

Nu nog decodeer ik hun signalen die ik door de jaren tijdens hun leven heb ontvangen. En ik koppel ze nu soms na hun dood weer aan ze terug.
En codeer een nieuwe boodschap.
Bedankt pa, ma, oma, opa voor wat ik van jullie geleerd heb.
Wat ik heb gehoord, gevoeld, geroken, geproefd van jullie.

Soms leer ik hoe ik het ook zou willen in mijn huidige leven… soms leer ik hoe ik het vooral niet wil in mijn huidige leven.

En ik snap nog steeds elke dag weer een beetje beter wat ik moet doen en wat ik vooral moet laten.

En elke keer als er na zo’n uitwisselingsproces weer een " kwartje" bij me is gevallen stroomt er een rivier van warmte door me heen.

Voor mij is dat ook communicatie… alleen in andere vorm.

Of ze me horen, zien, voelen?
Geen idee…misschien wel, misschien niet..maar doet het er toe?
Ik hoor ze, ik zie ze, ik voel ze..nog steeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Nee. Dus ook geen hoe.

Je kunt jezelf wel voor de gek houden natuurlijk, of therapeutisch doen alsof iemand er bij is en er tegenaan praten, maar echt tweeweg communiceren met overledenen zit er niet in. Die zijn namelijk dood.

Er zijn wel charlatans die beweren met doden te kunnen communiceren, maar dat zijn gewoon mensen die heel handig misbruik weten te maken van andermans wanhoop in combinatie met goedgelovigheid en heel graag wíllen geloven. En sommigen bedoelen het zelfs best wel goed, maar het blijft misleiding.

Gelukkig zijn er in de regel vaak nog heel veel levende mensen om je heen, met wie je wel kunt communiceren. Gewoon praten, kijken, luisteren, en er komen vanzelf woorden, blikken en oren terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor, dat weet ik zeker. Ik heb nog nooit ook maar de kleinste of meest minieme aanwijzing gehad dat het anders zou kunnen zijn. Met overledenen communiceren is net zo kansloos - of misschien nog wl kanslozer - dan met bomen of met lantaarnpalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ontzettend veel oplichters die misbruik maken van de situatie. Zij zeggen inderdaad dingen die je net zo goed van een levende zou horen.
Echter, ik geloof wel niet dat het tweezijdig contact is maar dat sommigen boodschappen doorkrijgen van overledenen staat voor mij vast. Zo is mijn inmiddels overleden moeder ooit eens naar een seance gegaan in rotterdam en die persoon liep naar mijn moeder toe en beschreef een man die achter haar zou staan. De persoon beschreef in detail een oom van haar die zij ook heeft gekend.
En er is genoeg documentatie te vinden over BDE (bijna dood ervaringen) waar mensen van over de hele wereld praktisch hetzelfde ervoeren. Er is veel meer tussen hemel en aarde om kort te zijn. Helaas zijn heel veel mensen, terecht, afkeurend en sceptisch omdat er zo veel charlatans zijn. Ze zeggen dat wij mensen maar een klein deel van onze hersenen gebruiken en dat de rest junk dna is.
Daar geloof ik niet in want in de natuur is niets overbodig.
Dan vraag ik me af wat we zouden kunnen als de rest ook actief is. Dus om het zomaar af te schrijven lijkt me ook niet oke, maar ik begrijp het wel. Je kunt je ook beter richten op de levenden en daar alle wijsheid van te krijgen. Zelf geloof ik wel dat als ik het loodje leg, ik mijn dierbaren weer terug zal zien. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Ieder zijn interesses natuurlijk
Cryofiel
14 jaar geleden
Het is inderdaad zeker - net zo zeker als het feit dat er geen theepot boven je hoofd zweeft. Nu kun je wel leuke theorietjes bedenken dat die theepot wél boven je hoofd zweeft, *behalve* als jij of iemand anders kijkt óf er een theepot boven je hoofd zweeft. Zo'n theorietje is per definitie "juist", omdat er geen enkele manier is om de onjuistheid aan te tonen. Dus zullen er altijd mensen zijn die zeggen: zie je wel, het is echt mogelijk dat die theepot boven je hoofd zweeft, dus mogen we het niet uitsluiten, dus is het een mogelijkheid die we moeten erkennen. Precies die redenatie zie je vaak gebruikt worden als "bewijs" (ahum) dat communiceren met overledenen mogelijk is: het is niet bewezen dat het niet mogelijk is, "dus" is het mogelijk. Als je even doordenkt, zie je dat dat dezelfde redenatie is als die van de theepot boven je hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Erkelens, Je haalt een paar verschillende mythes en verschijnselen aan die heel leuk aangeven waar de misverstanden steeds dreigen te ontstaan :

- er zijn mensen die denken boodschappen te ontvangen van overledenen. Als je de verhalen goed leest, zijn die boodschappen altijd eenzijdige interpretaties van zeer welwillende mensen, van vaak doodnormale verschijnselen. Type koffiedikkijken.
-BDE's komen veel voor, maar de verschijnselen zijn tamelijk cultureel bepaald (net als bij het enigszins verwante slaapverlamming), en zijn uitstekend psychologisch verklaarbaar en zelfs reproduceerbaar.
- Mensen gebruiken niet een klein deel van de hersenen maar hun HELE brein, alleen zijn de verschillende 'taken' over het brein verdeeld, waardoor je nooit je hele brein tegelijk gebruikt. Er zijn echter geen nutteloze stukken. Junk-dna is weer iets heel anders dat hier niets mee te maken heeft en speelt zich af op celniveau.
- Of je je dierbaren na je eigen dood weer terugziet is inderdaad onderdeel van je geloofssysteem, maar heeft niets te maken met het communiceren tussen levenden en doden dus met hier en nu. Dat er meer tussen hemel en aarde is (dat overigens voor het overgrote deel nog moet worden aangetoond) is geen reden aan te nemen dat ALLES wat men maar bedenkt ook daadwerkelijk bestaat. Het is uitsluitend een uitgangspunt om te onderzoeken. Helaas kun je veel dingen pas onderzoeken als je ze kunt waarnemen, en daar schort het hem tussen hemel en aarde nogal aan. Laten we eerst maar eens met de aangetoonde dus potentieel verklaarbare onverklaarde verschijnselen aan de slag. Dat zijn er al heel wat. (Zoals de al genoemde BDE's, dewerking van het placebo-effect, telepathie (discutabel) en vele anderen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.............die zijn namelijk dood.
LOL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met je eens Marleen; bravo voor je antwoord en +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit zal voor iedereen het licht aan gaan.
Cryofiel
14 jaar geleden
Laten we het hopen, Ed.
Het kan wel, maar is zeker niet aan te raden.
De mensen die hier geleefd hebben, hebben hun leven en kansen gehad, die ze al of niet hebben waargenomen.
Door de dood is het tijd om ze los te laten, zodat ze hun reis kunnen vervolgen in de lichtsferen, en wij hier op aarde.
Ik denk dat de liefde verbind, maar liefde houd ook in om een ander los te laten.
En dat is noodzakelijk om te kunnen groeien, zowel voor jou als degene die is overgegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is hier al eerder gesteld en leidt altijd tot uitgesproken reacties, je bent alvast gewaarschuwd!!
Wat mij betreft: ik weet op grond van eigen positieve ervaringen dat er leven is na de dood, daarmee bedoel ik dat je er daarna nog bent, alleen in andere niet voor ons waarneembare vorm.
Als je iemand hebt verloren dan heb je vaak nog het gevoel dat diegene om je heen is, een verklaring daarvoor zou kunnen zijn, dat die ander er nog is, maar niet meer op de manier zoals wij de nog levende mensen om ons heen waarnemen.
Ik zelf heb een paar keer iemand die me zeer lief was nog terug mogen zien na zijn of haar overlijden. Heel even maar en soms echt waarneembaar en soms door het gevoel van de uitgesproken energie in de vorm van een geur of geluid om me heen.
Het is een voorrecht omdat mee te maken en het geeft je enorme troost.
Het gericht contact zoeken met iemand die al overleden is wat anders. Er zijn mensen die dat kunnen maar ik vrees dat er ook veel mensen zijn die misbruik maken van het verdriet van anderen in hun behoefte om iets te horen van de mensen die ze missen.
Ook is niet eenduidig te zeggen of er werkelijk een bepaalde manier is om eventueel contact te krijgen.
Uit eigen ervaring weet ik dat mensen die zijn overleden alleen naar je toekomen als het voor hen echt mogelijk. En de meesten willen nog graag bij ons blijven, maar gaan daar waar ze nu zijn ook verder met andere zaken.
Voorzover er communicatie zou kunnen zijn is dat dus niet zo makkelijk. Beter is je te richten op het hier en nu en misschien zul je tussendoor onverwacht opeens ervaren dat die ander toch in welke vorm even bij je was.
En onthoud, als je echt mag ervaren, veel mensen zullen je voor gek verklaren, zo zit deze wereld helaas nog in elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik ben zo benieuwd waarom ze al die beperkingen hebben en wat ze zoal nog meer voor zaken hebben te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Antwoordman dat is het nu juist, op de "nieuwe plek" is nog een ander leven, althans zo ervaar ik het.
En er zit echt een diepere bedoeling achter dat we maar een beperkt contact kunnen hebben.
Maar begrijp dat het voor jou als "nietgelovige" volkomen bullshit is.
Toch is dit zoals ik het ervaar, dankjewel voor je reactie trouwens...
AWM
14 jaar geleden
Ik ben niet zo scheutig met waardeoordelen als 'bullshit'.
Alleen ben ik wel vaak verbaasd over al die ervaringen, de mensen daarvan overtuigd laten raken.
Cryofiel
14 jaar geleden
@pieker, een ervaring is iets heel anders dan de werkelijkheid. Vooral na een ingrijpende gebeurtenis. Voor jou is de ervaring het belangrijkste, voor mij is de werkelijkheid het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, bullshit is misschien iets te heftig, excuus daarvoor, vwb je verbazing, die is logisch, vanuit jouw standpunt beredeneerd, het is voor degene die het niet zo kunnen of zo hebben ervaren ook redelijk raar, denk ik.
Het is alleen soms vermoeiend om er met andersdenkenden over te praten, omdat er al snel een welles/nietus discussie ontstaat.
Wat mij betreft, ik ben afgezien van wat ik er over in mijn diepste binnenste voel, vwb de andere zaken vooral een waarnemer geweest. En die zaken overkwamen me zonder dat daarvoor een echte aanleiding was, natuurlijk was ik verdrietig omdat bijvoorbeeld mijn man overleden was, maar verder was ik druk bezig met te leven en te overleven en toch gebeurde dat zomaar. Ik had er niet om gevraagd en er zeker niet naar gezocht. Je kunt voor veel zaken een exacte wetenschappelijke verklaring aanvoeren, maar voor deze gebeurtenissen heb ik hem niet kunnen vinden.
Cryofiel
14 jaar geleden
@pieker, die exacte wetenschappelijke verklaring bestaat wel degelijk. Ga maar eens te rade bij de psychologie (voor zover je dat een exacte wetenschap wilt noemen, natuurlijk). Dat je er niet naar op zoek was, dat het je desondanks overkwam - het is allemaal verklaard. Dat de ervaring zo sterk, zo diep is, dat het aanvoelt als de echte werkelijkheid - klopt helemaal, daarmee geef je de situatie goed weer. Maar zo'n ervaring, hoe intens ook, zegt nog steeds niets over de echte werkelijkheid. Hoe graag we dat ook zouden willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, Cryofiel, snap wat je bedoelt, zo kun je het ook beredeneren, dankjewel voor je reactie, maar voor mij voelde het toch zeer realistisch. Maar goed, dan schrijf ik voelen en dat is wat je natuurlijk zegt, voelen is iets anders dan exact waarnemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is veel bullshit bij de tegenstanders.
Er is veel bullshit bij de voorstanders.
Ergens in het midden vindt de waarheid.
Een waarheid waar je niet om heen kan.
Een overtuiging die je nooit meer zal veliezen.
Hoe hard de ander ook zal proberen je te overtuigen dat het niet bestaat.
Hoe sterker je weet dat het wel bestaat.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ed, met die houding graaf je jezelf in. Je sluit je af voor alles wat niet in je huidige denkbeelden past. Daarmee zeg je dat je huidige visie perfect is, dat je een volmaakt beeld hebt van de werkelijkheid. Dat is hoogmoed. Blasfemie. We moeten te allen tijde bescheiden blijven. We kunnen weliswaar onze overtuigingen hebben, maar we moeten erkennen dat we feilbare wezens zijn, en dat we het dus mis zouden kunnen hebben. Met jouw houding doe je dat niet. Deze houding is beledigend tegenover "de andere kant". Allereerst omdat je de wereld verdeelt in twee kampen, en dus elke brug bij voorbaat vernietigt. Verder omdat je bij voorbaat al tegen "de ander" zegt: "Het maakt niet uit wat je zegt, het kan mij niet schelen welke argumenten je aandraagt en hoe goed die argumenten zijn. Ik weiger naar je te luisteren." Je oordeelt over de ander nog voordat je naar die ander hebt geluisterd. Wat een hoogmoed. Wat een neerbuigendheid.
neen in de wetenschappelijke zin van communiceren met mensen waarvan de hersenactiviteit neit meer functioneert. ja in de zijn van respect en genegenheid voor dierbaren waarmee je even vertelt wat er hier op aarde allemaal gebeurt. En op zichzelf is dat waarschijnlijk therapeutische heilzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, ze zeggen alleen nooit wat terug. Waarschijnlijk zijn ze te druk bezig met hiernamaalse zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Communiceren met overledenen is net zo onmogelijk als een file uploaden naar een pc die uitstaat...

En van "Hoe" is alleen sprake als iets mogelijk is, iets wat onmogelijk is kent geen "hoe"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet.

Alleen in je eigen brein en je eigen gevoel.
Dat kan heel werkelijk overkomen hoor, daar twijfel ik niet aan.

Er zijn mensen die zeker weten dat het kan en dat ook ervaren hebben.
Maar.........er zijn ook mensen die zeker weten dat ze door buitenaardse wezens - aliens - ontvoerd zijn en door hen werkelijk en lichamelijk gebruikt zijn voor onderzoek.
Die mensen ga ik echt niet meer proberen te overtuigen van de onzin daarvan.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He He jij hebt wel verstand. soms is het treurig gesteld hoor. Groetjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je patriot!
Ik neem aan dat de plus van jou is? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of begrijp je me echt verkeerd, gezien jouw eigen reaktie...
mijn mama is gestorven toen ik 13 was en dat is iets dat ik nooit vergeet.die avond toen ze nog in spoed lag ging het echt niet goed met haar ze lag in coma en werd beademd door een aparaat want zelfstandig kon ze dat niet meer. die avond ging ik naar huis en toen ik ging slapen
had ik een droom die werkelijk is gebeurd mijn mama gaf afscheid in mijn slaap
ik zag dat de tranen van haar wangen lopen
ze zij ook dat ik mijn eigen weg moest zoeken op de wereld.
ze gaf me een kus
en plots werd ik wakker.
de telefoon ging af mijn tante waar ik bij logeerde vertelde mij het slechte nieuws mama was overleden.
volgens mij zijn wij er niet van bewust maar wat ik toen die avond heb mee gemaakt geloof ik er in en kan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn moeder nog leefde heeft ze me plechtig gezworen dat, indien het mogelijk blijkt, ze na haar dood bij mij terug zou komen om te "spoken", om mij duidelijk te maken dat doden kontakt kunnen opnemen met de levenden. Zij was een vrouw die heel konsekwent was en zich praktisch altijd aan haar woord hield. Nooit meer wat van gezien of gehoord na haar dood, dus mijn antwoord op je vraag is nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
De experimentele benadering om de waarheid te vinden! De praktijk boven de theorie stellen! Prachtig!
Nee dat kan niet, aangezien overledenen dood zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel tegen ze praten,maar iemand die dood is reageert niet meer.
Je hebt van die types als char etc.maar is doorgestoken kaart.ze manipuleren de mensen in de zaal die een vraag stellen en antwoorden datgene wat ze willen horen.lopen voor de show mensen roind die veel info opvangen over hoe waarom iemand naar show komt echterdie horen bij de show.info komt bij het medium,die die mensen uitkiest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal niet maar als je in een psygose zit soms wel.
Mensen die in een psygose zitten weten dat soms zelf niet en ook hun omgeving kan het niet altijd goed zien.
Uit onderzoeken is gebleken dat ze daar bepaalde dingen zien en horen die je "normaal" niet ziet of hoort.
Voor hun beleving is het op dat moment dus echt, ook al zou het onecht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is het resultaat van verkeerde tv uitzendingen. Char, Derek Ogilvie, enz enz. Het is daarom niet vreemd dat mensen erover nadenken. Jammer hoor.

Beste,.. denk je zelf niet dat het vrij moeilijk is om te praten zonder mond? te denken zonder hersenen? als materieloze lucht Iets te kunnen bewegen? Nee natuurlijk niet. Daarvoor hebben we hersens gekregen, lichamen met spieren. Als dat allemaal niet nodig was, werd de Aarde wel bewoond met geesten. lekker makkelijk, hoeven we niet te eten of naar de wc. Wat is het nut, van bestaan, als je als geest net zo goed alles kunt? de levenden in de gaten houden/ plagen? Ja vast en zeker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hemeltje lief, oke komt ie. Een rups wordt een vlinder, maar gaat niet eerst even lekker dood, nee, die rups blijft in leven, en ondergaat daarin verandering. Dood=dood.
Wat dood is, kan niet praten, denken, bewegen. Het leven en dus alle levenskenmerken zijn eruit. Alles wat een levend mens kenmerkt, heeft een dood mens niet meer. Niets geen communicatie, dat zit in het denkende hoofd van diegene die nog leeft. Ik hoop dat de verwarring nu duidelijk is. Groet.
Yep. Dat is mogelijk. Alleen de geesten communiceren naar ons toe op een andere manier dan spreken. Als een overledene, die jij hebt gekent...jou wil laten weten dat die er is...dan merk je dat aan plotseling de radio die aan gaat of de tv. Of uit. Lampen die spontaan aan gaan. Als je de deur uit gaat...zeker weten dat je het licht hebt uitgedaan in de woonkamer...thuis komen en het licht is aan. Dag in dag uit. Of je plant staat bij weg gaan in de vensterbank en bij thuis komst op de grond. Ook dag in dag uit. Terwijl je alleen woont en niemand anders het kan doen.
Ik noem maar iets, voorbeelden genoeg. Jammer dat sommige mensen zo stellig denken te kunnen zijn, dat het niet zou bestaan. Kijk naar Char, Derek Ogilvie, Het Zesde Zintuig. Dan weet je dat er meer is tussen hemel en aarde.
En dat sommige geesten alles kunnen zien wat wij hier op aarde doen. Zodoende kunnen ze ons ook waarschuwen op momenten van gevaar. Dat gebeurt ook.
Mediums kunnen contact met overledenen hebben...alleen als zij hun roeping of gave met beleid hanteren. Misbruik kan gestraft worden met het verliezen van je gave. Ze moeten ontzettend objectief zijn en niet bevooroordeeld. GEEN eigenbelang erbij hebben...door mensen bang te maken en afhankelijk van ze..OM HET GELD.
Een kleine bijdrage mag...maar dat mag niet het uitgangspunt zijn.
Dus kijk naar de dingen die in je huis gebeuren. Je kan een geest ook voelen. Die is IJSkoud en die kou kan je langs je benen of armen of hoofd voelen. Als een koude wind...zonder dat er een raam open staat. Zeg gewoon vriendelijk gedag, dat kan geen kwaad. Ze kunnen ons horen.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onmogelijk dood is dood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooie vraag voor ieder die er niet in gelooft, deze vraag is als hout op hun vuurtje.
Het is allemaal uit te leggen, erzijn veel onderzoeken naar gedaan en nooit is er ook maar een sprankje bewijs gevonden dat het mogelijk is, dus is het onmogelijk.

Een mooie vraag voor ieder die er wel in gelooft, deze vraag is als een bevestiging van wat ze al lang weten.
Ook zij kunnen het allemaal uitleggen, ook voor hun zijn er veel onderzoeken gedaan, maar ook voor hun is er geen sprankje bewijs dat het mogelijk is.

Een soort patstelling dus, nee zeggen dan direct te tegenstanders, volkomen overtuigd van hun gelijk.

Nee zeggen dan ook de voorstanders, ook overtuigd door hun eigen ervaringen.

Mijn eigen mening is dat het wel kan, waarom?
Omdat ik geen andere uitleg kan bedenken voor de dingen die ik ervaar, voor de informatie die ik krijg via gene zijde, voor het overweldigende gevoel dat ik soms ervaar als dat contact er is.
Maanden heb ik hier op g.v. gezocht naar antwoorden.
Veel ervaringen zijn mij duidelijk geworden, zijn uit te leggen, maar zeker niet alles, wat er overblijft is geen uitleg voor, teminste niet wetenschappelijk.
Contact met overledenen is mogelijk, ooit komt er een tijd dat we er allemaal in geloven, het kunnen bewijzen, het kunnen testen, maar voor dat het zo ver is, zullen er altijd voor en tegenstanders zijn en zullen deze elkaar ontmoeten tijdens deze vragen.

Hoe je kan communiseren met gene zijde?
Dat kan op heel veel manieren en vooral met je gevoel en andere zintuigen maar het is voor iedereen weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar niet op de manier waarop wij op deze aarde communiceren.

Het is een nonverbale communicatie.

Het is een wéten/voélen/ waarnemen.

Na het sterven van mijn broertje, toonde hij zich aan mij in de vorm van 'energie', je ziet de persoon niet zoals hij was op aarde, tenminste niet in dit geval en toch herken je!
Hij sprak niet maar liet mij wel dingen weten, ik begreep het heel goed en het was zó bijzonder!

Belangrijk om overledenen met rust te laten en vooral niet zélf op zoek gaan.
Wanneer een overledene je iets wil laten weten, zoeken zij het juiste moment!
Je zou kunnen zeggen dat zij met iemand communiseren door gedachten.