Hoe kan je zorgen dat je niet snurkt tijden je slaap?

Ik heb er zelf ook last van, en er zijn genoeg mensen die dat ook hebben.
Ik weet dat het temaken heeft met je ademhaling.
maar hoe zorg je dat je niet snurkt?

neussprays heb ik al geprobeerd maar toch blijf ik snurken.
dit vind ik zelf heel vervelend voor de mensen om mij heen.
als je bij iemand blijft logeren, of met iemand op 1 kamer slaapt, schaam ik me er een beetje voor :$

iemand ideeen?

Toegevoegd na 54 minuten:
ik lig inderdaad wel altijd op mijn rug...
dit zou hier wel mee te maken kunnen hebben.
hoe voorkom ik op mijn rug liggen in dit geval?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn verschillende middeltjes op de markt die je kunt innemen tegen snurken. Denk bijvoorbeeld aan homeopathische tabletten. Als je vooral het geluid tegen wilt gaan, dan is snurkspray een goede optie. Die spray spuit je voor het slapengaan in je keel. Er vormt zich dan een laagje in je keel die ervoor zorgt dat het snurkgeluid voor ongeveer 8 uur verdwijnt of tenminste afneemt. Ga je liever voor een oppervlakkige behandeling? Smeer je keel dan in met een speciale snurkolie. Om je luchtwegen tijdens het slapen goed open te houden, zodat je zeker niet gaat snurken, kun je ook een speciaal kapje of klemmetje gebruiken. Dit kapje of klemmetje verwijdt de luchtwegen, waardoor je stopt met snurken. Als je denkt niet te kunnen slapen met een hulpmiddel op je neus, dan kun je nog kiezen voor een neusstrip. Dit is een soort tape die je over je neus plakt. Hier merk je 's nachts bijna niets van! Lees meer hierover op deze site: http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/slaap/hoe-voorkom-ik-dat-ik-snurk

je hebt toch van die neuspleisters die je neus beter geopend houdt tijdens de slaap. Toegevoegd na 4 minuten: Gedrag gedurende de dag kan het snurken sterk beïnvloeden, zo kunnen alcoholgebruik of slaapmiddelen door de daardoor veroorzaakte spierverslapping van een stille slaper een sterke snurker maken. Ook de slaaphouding kan een belangrijk verschil maken: het meeste snurkt men liggend op de rug. in ernstige gevallen kun je naar de dokter en vragen of je een (te) forse neusamandel hebt. Toegevoegd na 1 uur: Vroeger werden baby's op de zij gelegd in de wieg, om de baby's in die houding te houden rolden ze een dekentje op en drukten die stevig in de rug zodat de baby niet op de rug rolde..misschien is een strak opgerolde handdoek een idee?

Volgens mijn moeder helpt het bij mijn vader om hem van slaappositie te veranderen (van je rug naar je zij of andersom)

Als ik namens mijzelf praat, ben ik een notoire snurker. Dit heeft in mijn geval te maken met de lichaamshouding waarmee ik in bed lig. Meestal val ik ik slaap als ik op mijn rug lig, maar je kunt er op wachten tot het snurken begint. Mijn partner geeft me dan een por waardoor ik op mijn zij ga liggen en kennenlijk minder/niet meer snurk. Dus probeer ik hier rekening mee te houden door op mijn zij te gaan slapen en dan minder of niet snurk.

Daar zijn speciale neusvleugels voor (zie link bron)

Laat eerst door de kno arts de oorzaak eerst vaststellen . Dan weet jij de oorzaak . en dan kun jij zelf beslissen of jij er iets aan wilt laten doen . En te voorkomen dat jij op je rug gaat liggen dan kun jij een tennisbal op een t shirt naaien tussen de schouderbladen : dat doe je als volgt : leg het t shirt op een tafel leg een tennisbal op de goeie plaats en leg daar een groot stukje stof bv van een oud t shirt op de tennisbal en naai of lijm dat stukje stof vast . Toegevoegd na 48 minuten: Als je dan nog op je rug gaat liggen dan geeft die tennisbal een onprettig gevoel dat je dan snel weer op je zij gaat liggen .

Eh...ahum. Volgens m'n vriendin knor ik regelmatig maar vooral hard. Gevolg is dikwijls dat ik 's ochtends alleen in bed ligt en zij op de logeerkamer. Ik heb die neusvleugels een tijdje gebruikt (leuk erotisch gezicht) echter zonder goed resultaat. Wel is het zo dat op de rug liggen en (teveel) alcohol het snurken verhevigd. Heb ooit gelezen dat er mensen zijn die in hun onderbroek, net boven de bilspleet, een klein balletje doen. Dit zou voorkomen dat je, in je slaap, weer op de rug gaat liggen. Zo, ben benieuwd naar andere oplossingen: heb ik, eh partner, er mogelijk ook profijt van!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100