Is dit een Litteken?

Ik heb dit sinds 4 maanden ik ben met handbal gevallen en had een wond daarna is de wond prima geheeld alleen nu is dit er opeens nu is mijn vraag gaat dit weg of blijft dit voor altijd en weet iemand misschien wat dit precies is? X

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je ziet is genezen huid, met kleurverschil op de plek waar de wond heeft gezeten ten opzichte van de huid eromheen. Als een schaafwond is genezen, kan daarna nog wel maanden of langer te zien zijn dat er een wondje heeft gezeten. Vaak is de plek in het begin wat meer rozerood tov omringende gezonde huid. Kan daarna ook een wat blekere plek zijn, tot er weer meer pigment in het huidgebied komt bijvoorbeeld een zomer later ;-) Oppervlakkige wonden/schaafwonden houd je geen blijvend litteken aan over, wat diepere wonden blijft er soms wel een litteken achter (wat in de loop der jaren wel steeds minder opvallend wordt) De wond op de foto: lijkt me dat het oppervlakkige schaafwond is geweest en wel wegtrekt met de tijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100