Hoe kan ik achter mijn echte BMI komen? (dus met vetpercentage en al)
Op mijn diagnose lijstje staat er bij AS III obesitas. Ik ben dikker dan normaal, dat heb ik door, maar of ik nou echt obesitas heb weet ik niet. Ik ben 17 jaar, 158 cm en 92 kilo. Klinkt inderdaad zonder twijfel als obesitas. Maar een meisje uit mijn behandelgroep die is ook 17 jaar, 160 en ook 92 kilo, maar zij ziet er vele male steviger uit als ik doe (niet dat het verkeerd is hoor). Ik train ook best wel intensief. 2x kickboksen (per sessie 1 uur), dansen (1,5 uur) en 10x fietsen voor school (1x is een uur, dus 10 uur). Ook als je op mijn buik drukt voel je wel iets vet, maar daarna ook keiharde spieren zonder dat ik ze aanspan. Ook als ik naar beneden kijk zie ik mijn buik niet eens want mijn borsten zitten er voor terwijl ik cup C heb wat dus best nog wel meevalt. Dus mijn vraag is: hoe kan ik achter mijn werkelijke BMI komen?
Dit is je " enige echte" BMI. Er bestaat geen onecht BMI. Je behandelaar heeft je dus terecht "obesitas " in je diagnoselijst geplaatst. Blijkbaar heb je daar moeite mee.
Je vind jezelf minder dik dan iemand die je kent. Dan heb je mogelijk een andere vetverdeling. Je BMI verandert niet wanneer anderen dikker lijken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.