Doet Lasik/Lasek pijn?

Ik wil graag mijn ogen laten behandelen met Lasik of Lasek (licht aan mijn hoornvlies). Nu vraag ik me af of er mensen zijn met ervaringen? Doet dit pijn? Niet pijnlijke maar ook pijnlijke ervaringen zou ik graag willen weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de allerrijksten der aarde, en die dus de allerbeste laserbehandeling kunnen betalen, nog gewoon een bril dragen zou ik het niet laten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Want?

Antwoorden (2)

Ik heb er niks van gevoeld, het vooronderzoek is vervelender dan de behandeling zelf. Het gehannes in je ogen tijdens de behandeling zelf voelt niet prettig aan. Naderhand is het nog wel lastig dat je een tijd lang hele droge ogen hebt en moet druppelen, maar pijn? Nee.

Ik heb het 8 jaar geleden laten doen, helaas waren na 3 jaar mijn ogen toch weer zo ver achteruit gegaan dat ik nu weer een brilletje draag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je zoiets een tweede keer laten doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, als je hoornvlies dik genoeg is. Maar mijn ogen gaan nog steeds heel langzaam achteruit, dus ik doe het niet nog eens.
De behandeling zelf doet geen pijn, je krijgt namelijk verdovende druppeltjes in je ogen. Maar naderhand heb ik er nog wel ongeveer een week last van gehad, hiervoor kreeg ik wat pijnstillers. Maar het prettigste was toch om gewoon in het donker te blijven. Dit verschilt echter per persoon, de een heeft er meer/langer last van dan een ander. Overigens is het geen erge pijn, als je al iets voelt, meer een soort hoofdpijn. Je moet zoiets overigens alleen doen als je ogen al een aantal jaren stabiel zijn qua sterkte. Ik heb het 8 jaar geleden gedaan en mijn ogen zijn nog steeds perfect, dus ik kan het zeker aanraden! Persoonlijk zou ik zoiets overigens niet doen in het buitenland, maar bij een goed aangeschreven arts dichtbij huis. Gewoon prettiger om naderhand meteen in je eigen bed te kunnen liggen en bovendien ook meer zekerheid dat je snel en goed geholpen kunt worden mochten er problemen zijn. Maar dat is vanzelfsprekend geheel subjectief. En altijd eerst een goed vooronderzoek, zodat je weet wat de kansen zijn dat je geheel van je afwijking af kunt komen. Want als je na de behandeling nog steeds een bril of lenzen nodig hebt, waarom zou je het dan uberhaupt doen?