Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn billen altijd koud aanvoelen?

14 jaar geleden
40.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook last van, ik wacht net als jij de antwoorden af. + voor je vraag, ik zou er niet opkomen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een duidelijke vrouwenkwaal; koude billen en koude handen en voeten.

Dat heeft te maken dat over het algemeen het energieverbruik bij vrouwen lager ligt dan bij mannen. Bovendien hebben vrouwen meer vet op hun billen dan mannen en vetweefsel is minder goed doorbloedt waardoor het kouder aanvoelt.

Op zich kan het geen kwaad als je verder gezond bent. Als je altijd koude handen, voeten en billen hebt, kan het een gezondheidsprobleem zijn. Bijvoorbeeld dat je schildklier niet goed werkt, of bij rokers een slechte doorbloeding in de haarvaten. Het kan ook zijn dat je een magnesiumtekort hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je een peer-figuur?

Het schijnt dat vrouwen met een peer-figuur een minder goede doorbloeding hebben bij de billen en heupen. Daardoor ontstaan je koude billen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je lichaam je billen moet verwarmen, kost dat veel energie. Aangezien bij je billen alleen spier zit, is het niet van belang dat het daar warm (bedrijftemperatuur) is. Kortom het is verspeelde energie om het te verwarmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Billen zijn over het algemeen goed geisoleerd. Of minder netjes gezegd: ze worden omgeven door een vetlaag. Het is dus een plek waar weinig warmte uit je lichaam kan ontsnappen, waardoor ze koud kunnen aanvoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding