Als je al eerder een whiplash hebt gehad, kun je er dan later opnieuw een krijgen?

Stel je krijg op je 30e een whiplash door een auto ongeluk en op je 35e krijg je opnieuw een ongeluk en je hebt opnieuw nekklachten. Heb je dan opnieuw een whiplash gekregen of kan je dit niet opnieuw krijgen, aangezien je al een whiplash had?

Het voorbeeld is niet waargebeurd, maar even om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
ronron1212
8 jaar geleden
Ja natuurlijk kun je die opnieuw krijgen.
Utrecht
8 jaar geleden
Het is geen ziekte waar je immuun voor wordt na de eerste keer!
Je kan ook meerdere keren je been breken, toch?
Erna55
8 jaar geleden
Een whiplash betekent dat je hoofd een heftige beweging heeft gemaakt ten opzichte van de rest van je lichaam. Letterlijk betekent whiplash 'zweepslag'.
Bij een tweede keer een auto-ongeluk gebeurt kun je voor de tweede keer deze beweging maken.
Waarom denk je dat dat geen twee keer kan gebeuren ?

Het beste antwoord

Een whiplash is ongeneeslijk

Dus de zenuwuiteinden zijn zo opgerekt dat ze niet meer genezen

Maar je hebt nog veel meer zenuwen links of rechts ,dus nee je kan niet twee keer dezelfde zenuwen beschadigen

Maar wel andere dus je kan veel meer van de whiplash klachten krijgen

Of een dubbele whiplash