Wat kan de reden zijn om 24 uur lang niet alleen te mogen zijn na een algehele narcose van 5 à 10 minuten?

Voor een poli klinisch onderzoek van 5 minuten word ik zo'n 10 minuten max. onder narcose gebracht.
Daarna uitslapen op de verkoeverkamer [recovery room], iets eten, drinken en plassen.
Afhankelijk van een en ander naar huis [niet zelf aan het verkeer deelnemen! je bent ook niet verzekerd als je dat toch zou doen...]. Maar als je eenmaal thuis bent, waarom zou je dan niet alleen mogen zijn de volgende 24 uur? Dat begrijp ik niet. Wie kan mij het fijne hierover uitleggen?

En ja, ik begrijp dat ik het in het ziekenhuis kan navragen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

In principe is dat natuurlijk gewoon standaard procedure na elke narcose. De kans er dat daadwerkelijk iets mis gaat na een klein "roesje" zonder echte ingreep, is heel klein. Maar...heel klein betekent niet "onmogelijk". ELKE narcose kan bijwerkingen hebben, en het is nooit te voorspellen wie er last van kan krijgen. Daarom krijg je over het algemeen het advies de eerste 24 uur niet alleen te zijn.

Vooral bij verwardheid en nachtmerries, die kunnen optreden na narcose, is het prettig en wel zo veilig om niet alleen te zijn. Nogmaals, niet dat die na een korte narcose te verwachten zijn, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel, ik zal aan je denken :-)))