Kan een positieve houding nadelig voor je worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een consequent positieve houding kan, denk ik, niet negatief uitpakken. Stel dat ik met een consequent positieve houding zou geloven dat ik zal worden aangenomen bij mijn droombaan, maar uiteindelijk word ik afgewezen. Dan zóú je kunnen zeggen dat dit een grotere teleurstelling is dan wanneer ik er met een negatieve of neutrale instelling tegenaan had gekeken, maar als mijn houding echt consequent positief is zal ik juist beter met de teleurstelling om kunnen gaan. Dan zou ik er met een glimlach in kunnen geloven dat het anders vast toch geen leuke baan geweest zal zijn en er vast veel mooiere kansen zullen komen. Toegevoegd na 47 seconden: En zelfs áls die mooie kansen en dergelijke heel lang niet zullen komen, zal ik met een positieve instelling veel beter in de ellende staan. Ik zal er dan minder gauw ziek van worden, ik zal het geestelijk beter aan kunnen, etc.

Ja. als het een kunstmatige positieve houding is, kan het je energie kosten. Dan moet je iets 'in stand houden'

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100