Waarom ruikt mijn ontlasting ineens naar kots?

Ik heb al paar keer achter elkaar ontlasting die sterk ruikt naar braaksel. Een doordringende zure lucht, echt alsof ik net gekotst heb. Ook veel last van brandend maagzuur, maar dat heb ik wel vaker. Vorige week rook het ook al heel vreemd, maar toen was het meer een geur van eieren. Heb niet anders gegeten dan normaal, niet bijzonder veel eiwitten of koolhydraten. Wat kan dit zijn? Ik stel deze vraag online omdat ik het een erg gênante situatie vind...

Weet jij het antwoord?

/2500

Een zure lucht heeft te maken met een overdaad aan koolhydraten. Als deze stoffen niet voldoende door het lichaam afgebroken worden, gaat het rotten en ontbinden, waardoor de gênante lucht ontstaat. Koolhydraten worden normaal gesproken door het lichaam verteerd door enzymen in speeksel (amylase) en in de dunne darm die ze afbreken tot monosachariden. Hoe het komt dat dit bij jou nu niet goed gebeurt moet je door een arts laten uitzoeken als het niet vanzelf na een paar dagen over gaat. Het kan bijvoorbeeld door de pancreas komen.

Bronnen:
http://www.optimalegezondheid.com/wat-je-o...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100