Hoe kan het dat ik soms enorme pijnscheuten krijg aan de onderkant van mijn buik?

Vannacht ook weer, af en toe weet ik echt niet waar ik het zoeken moet, terwijl ik niet ziek ben of ergens anders last van heb. Het is vaak een periode van bijvoorbeeld een uur en dan heb ik om de paar minuten zo'n pijnscheut.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je geeft niet heel nauwkeurig aan waar je de pijn voelt, maar ik kan me ook voorstellen dat dergelijke pijnscheuten zo hevig zijn , dat ze niet goed te lokaliseren zijn.
Ik mijn optiek zij er vier verschileende oorzaken die het het meest in aanmerking komen, gezien de repeterende maar korte periode van regelmatige pijnscheuten.
Ten eerste het eerder gegeven antwoord colonspasmen.
Deze kunnen heftig zijn en geprovoceerd worden door iets wat je eet waar smaakversterker in zit, het komt veel in hartige snacks voor
Verder darmkrampen, die ook door bovenstaande oorzaak kunnen ontstaan, maar het meest waarschijnlijk acht ik nierstenen die inderdaad om de paar minuten pijnaanvallen kunnen geven die zijn weerga niet kennen.
Voor galstenen lijkt de pijn mij wat laag te zitten maar omdat je geen nauwkeurige plaats aangeeft is dat ook niet uit te sluiten.
Het rithmisch karakter en de hevigheid van de pijnscheuten geeft weer aan dat een intolerantie voor iiets wat je eet waarschijnlijk is, dat is dan vaak ongeveer en kwartier na het eten daarvan.
Kort en bondig, laat het uitzoeken DOOR EEN ARTS.
Dat kan met oa. door kloppen op de buik en -indien nodig- echo goed onderzocht worden.
Loop er niet mee door, nieren die een afgesloten afvoer voor urine hebben kunnen flink beschadigd raken,
het meeenemen van een potje plas genomen kort na een pijnaanval naar de arts kan handig zijn, overleg dat even vooraf als je een afspraak maakt.
Veel sterkte.
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit kan vanalles zijn, zou er echt even mee langs je huisarts gaan. Misschien je darmen, galstenen.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan wijzen op een spastische colon ,dwz dat je darmen overgevoelig kunnen reageren of als je een vrouw bent dan kan je met een ontsteking zitten aan je eierstokken dus in elk geval zou ik hier toch eens mee naar de dokter gaan ,dergelijke dingen nooit negeren ook al ben je niet echt ziek .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet nogal stellig te vertellen dat je niet ziek bent of ergens anders last van hebt.
Maar je hebt pijnscheuten... en die pijnscheuten zijn een signaal dat er iets niet goed is. Pijnscheuten kunnen overal vandaan komen, en die moet je niet negeren. Ik zou zorgen dat je goed kunt omschrijven wat voor pijnscheuten het zijn, waar precies, en met die informatie de dokter bezoeken.
14 jaar geleden
Nierstenen ? Blindedarm ? en al het andere wat hierboven al verteld is. Alleen de dokter kan eventueel na foto's maken zeggen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die vraag kan écht alleen je huisarts antwoord geven,hij is tenslotte niet voor niks gespecialiseerd in het menselijk lichaam,en alles wat daar bij komt kijken.