Blaasjes op beide voeten die erg jeuken. Wat kan dat zijn?

Heb sinds 3 dagen op beide voeten rode vlekjes met een blaasje erin. Als ik die openmaak kom er vocht uit.Jeukt behoorlijk.Iemand een idee en wat men er tegen kan doen?

Toegevoegd na 21 minuten:
bedankt ,google met plaatjes levert inderdaad voetschimmel op!Waarschijnlijk hier in het hotel in spanje opgelopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hiel, teen of/en onder de zool?

Het beste antwoord

Wat jij omschrijft lijkt erg veel op een verschijnsel van voetschimmel.

Jeukende blaasjes, vooral op de voetzolen, die later tot bruine vlekjes of korstjes indrogen, waarna de huid afschilfert. Een enkele keer ontstaan grotere blaren en kan de huid nattend worden.

De gehele tekst kan je vinden op de volgende site:

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/voetschimmel.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zegt niet, waar op je voeten die blaasjes zitten, maar ik vermoed, dat het zwemmersexceem is. Ik heb het af en toe tussen m'n tenen, en doe er dan een paar dagen betadine jodium op. En dan veel op blote voete/slippers lopen thuis, als je gedouched hebt, zodat je voeten echt helemaal droog zijn vóór je goed ademende sokken aantrekt (dus 100 % katoenen sokken).
Het is een onschuldige besmetting, die je overal op kan lopen, waar mensen op blote voeten lopen (zwembad, gym, sportschool, sauna enz)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou morgen even naar de dokter gaan als je jou was
dan weet je zeker wat het is

Toegevoegd na 39 seconden:
wij kunnen alleen maar gokken wat het is en daar heb je niets aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, ik ben pedicure, en dit klinkt als voetschimmel. Ga naar een pedicure of huisarts en neem een middeltje tegen voetschimmel. Vergeet ook niet om je sokken en schoenen te behandelen en ga op een handdoek staan na het douchen. Let op! Voetschimmel is zeer besmettelijk!!!