is de binnenkant van de borstspier te trainen?

Ik sport nu al 4 maanden intensief in de sportschool, de borstspieren aan de buitenkant groeien, maar de borstspieren aan de binnenkant bij de borstkast niet.

Zijn die te trainen? En met welke oefening(en)?

Ik merk wel resultaat met trainen, zo ben ik met bankdrukken van 30KG naar 50KG gegaan.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Aldus een biologieplaatje van google is het één spiergroep. Je kunt niet maar een deel van een spier trainen, dus nee.

Toegevoegd na 31 seconden:
Plaatje toevoegen deed het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ook gedeeltes van 1 spier zijn te trainen.
google: inside chest training
en je krijgt veel info en filmpjes.
Het is 1 spier, of eigenlijk 2 maar die liggen boven elkaar dus dat maakt voor het midden niet uit.

twee dingen:
-smal pakken
-kabel cross: zover doen dat je handen over elkaar heen gaan en een X vormen.