ik word getest op ; bezinking leuko diff en crp wat is dit ?

Ik had wel iets gelezen over je immuniteit ofzo.. maar of dit klopt weet ik niet ! Lees ook allemaal dingen over nare ziekten .. dit word gedaan omdat ik al 3jaar lang moe ben , was toen pfeiffer uitgekomen , ik ben zo bang !!!

Weet jij het antwoord?

/2500

De bezinking is een indirecte meting van de ernst van een ontsteking in het lichaam. Door de bezinkingssnelheid van rode bloedcellen in een smal rechtopstaand buisje te testen kan worden gezien of er tekenen zijn van infectie, ontsteking of orgaanschade. Wanneer er een "leuko diff"= leukocytendifferentiatie is aangevraagd, dan worden alle soorten leukocyten apart geteld. Zo kan informatie worden verkregen over het type infectie, ontsteking of allergische reactie. Leukocyten zijn witte bloedcellen. Deze zijn met name betrokken bij onze afweer. Tijdens een infectie, forse inspanning of zwangerschap kunnen leukocyten verhoogd zijn. Er zijn verschillende soorten leukocyten voor de verschillende typen infecties die moeten worden bestreden. C-reactive protein (CRP) is een acute fase eiwit. Het wordt gemaakt in de lever en wordt een paar uur na ontsteking verspreid in de bloedbaan. Het niveau van CRP kan plotseling duizend maal verhogen in reactie op een ontsteking. CRP wordt dus vaak bepaald om te controleren op aanwijzingen voor een ontsteking. Kortom: het lijken enge afkortingen, maar ze betekenen simpelweg dat wordt gecontroleerd of in jouw bloed aanwijzingen zijn voor het bestaan van een infectie of ontsteking.

Bronnen:
http://www.labuitslag.nl/bloedtest/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100