Zwaargewond ben je in levensgevaar en lichtgewond niet,dan blijf je hooguit 2 dagen in het ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwaargewond onmiddelijk naar het ziekenhuis. Je blijft een tijdje daar. En met lichtgewond. Mag je volgen mij gelijk op die dag weer naar huis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar even naar deze antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Arbeidsinspectie geldt vooral:
zwaargewond is als er mogelijk blijvend letsel is, of een ziekenhuisopname noodzakelijk is.

Er is sprake van een meldingsplichtig arbeidsongeval als het slachtoffer aan de gevolgen overlijdt, blijvend letsel oploopt, of in een ziekenhuis moet worden opgenomen. Onder ‘blijvend letsel’ wordt onder andere verstaan: amputatie, blindheid, of chronische lichamelijke of psychische/traumatische klachten. Onder ‘ziekenhuisopname’ wordt verstaan dat een slachtoffer in een ziekenhuis wordt opgenomen.

Poliklinische behandeling wordt dus niet als ziekenhuisopname beschouwd. Dan is iemand lichtgewond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwaargewond heb ik wel omschreven gezien (verkeers obgevallen) als "ziekenhuis opname langer dan 1 week".
Daarnaast ken ik dan nog de omschrijvingen:
In levens gevaar, dus in kritieke toestand. Zelfs met behandeling uiterst twijfelachtig of de patient overleeft.
(de situatie dat je als naast familie lid van elk telefoontje schrikt ...)
Levensgevaarlijk gewond, situatie stabiel. Net iets minder ernstig als de hiervoor genoemde.. Zonder behandeling dodelijk, met tijdige behandeling een behoorlijke kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je door een hond gebeten word en je hebt er alleen een schaafwond van opgelopen, broek helemaal kapot, naar ziekenhuis of zo voor tetanusprik is lichtgewond.
Als de hond een stuk van je djbeen oppeuzeld, mag je ook naar het ziekenhuis, maar blijf je er even. dan ben je zwaar gewond