Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je achter je gave?

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen minstens 1 gave heeft. Iedereen is wel ergens goed in. Maar hoe kom je erachter wat voor gave je hebt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goeie vraag! +

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je komt erachter wat je natuur (talent) is, als je inziet waar je 'weerstand' zit.
Je schaduw is de wijzende hand, volg hem en je zult zien waar hij heen wijst: Naar jouw licht!
Iedereen voelt al wie hij/zij is. Echter gaat 'op zoek' naar bewijzen.
In deze zoektocht wordt hij zowel bevestigd (ja dit ben ik) als afgewezen dit ben ik niet)..
Heel vermoeiend, want zo'n zoektocht heeft geen einde.
Het is nooit klaar, want de afwijzing wordt gevolgd door een bevestiging, het draait rondjes om zich ZELF!
Wanneer men niet meer zoekt naar bewijzen voor zijn natuur (talent), geen bevestiging, noch afwijzing nastreeft, zal zijn ware talent zich herkennen!
Die was er dus allang, wachtend op de persoon om zich eindelijk aan zijn ware natuur over te geven..en zijn talent te kunnen manifesteren!

(zelfrealisatie)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is datgene dat je kunt 'waarnemen'.
Datgene je kunt voelen!
Gevoel bestaat uit: wel goed (dat mag stromen)
en niet goed (daar wordt op/tegen gereageerd) .
Of te wel alles wat duaal is, kan onderscheiden en dus ervaren worden. Wanneer men zijn gevoelens bewust wordt..
begint men naar de wijzende hand te kijken...
maar de wijzende hand zelf is er niet om naar te kijken,
hij wijst...... dus waar wijst hij heen? Naar jou! naar mij!
Naar wie je echt bent, je ware natuur! Je bent dus uiteindelijk niet degene die voelt (de hand),
je bent gevoel zelf (elk gevoel.. alles)..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, ik denk dat je dat zo zou kunnen zeggen!
dus in je oordeel, welke dan ook zit al de helft van de waarheid.. vervolgens zou je verder kunnen kijken wat dat oordeel voor je betekent... dus niet blind staren op je eigen oordeel.. want je zit enkel naar een hand te kijken.. waar wijst het naar toe.. (naar jou!)
dus.. jij zegt bv. ik voel.... (hand) en vraag je dan af: wie voelt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het met je eens dat de zoektocht bestaat!
En dat eenieder het doet.
Ik denk zelfs dat het nodig is.
Dus je hebt gelijk.
Je zegt: de zoektocht staat voor een meditatieve houding.
Helemaal goed.
Echter je ware zijn (jouw bewustzijn) IS al in meditatieve staat, jij alleen niet.
Je BENT elk talent dat je bent: Alleen jij niet..
Dus...
Als je al compleet bent, perfect en af... terwijl je dat niet zo voelt: wie ben je dan echt?
Ben jij degene die denkt dat ie niet af is,
of diegene die geduldig zit te wachten tot je eindelijk zover bent?

Andere antwoorden (7)

Door ervaring, te kijken en na te apen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetgeen je makkelijk afgaat en waar je veel plezier aan beleeft om te doen zou jouw gave kunnen zijn. Waar je gepassioneerd door wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door meer levenservaring op te doen,zul je op een gegeven moment merken: Hé,hier ben ik goed in!
Maar er bestaan ook veel mensen zonder"gave'; en die zijn zonder ook gelukkig,dus maak je geen zorgen,als je er geen ontdekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door datgene te beoefenen wat je leuk vindt.
Een gave bestaat in feite niet. Althans, niet zonder gedegen oefening.

Niemand kan Mozart spelen zonder ooit een piano aan te raken; niemand kan een Rembrandt schilderen zonder flink wat oefening.

Gaven zijn dus gewoon goed ontwikkelde interesses op - veelal - kunstzinnig gebied.
Dat iedereen tenminste één gave heeft kent dus geen wetenschappelijke onderbouwing.

Je zou je vraag dus beter kunnen aanpassen in het volgende: "hoe kom ik erachter waar mijn interesses liggen?" Want waar je interesse ligt, ligt ook je talent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door met mensen in contact te komen die ook die gave menen te bezitten

en dan vergelijken en ter discussie te stellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moeilijke vraag zolang we niet exact weten wat de definitie is voor "gave".

Ik ben bijvoorbeeld steengoed in aardappels schillen, maar of dat nou een 'gave' genoemd kan worden...

En wat nou als jouw gave is dat je vreselijk goed een helicopter zou kunnen besturen, maar nooit bij zo'n ding in de buurt komt? Dus nooit dat talent ontdekt?
Loop je het toch mooi mis allemaal...

Kijk gewoon wat je leuk vindt, probeer daar 'ns wat van uit, vroeg of laat valt het vanzelf op z'n plaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onderstaande lijst is makkelijk om erachter te komen waar je sterke en je zwakke punten zitten.

Als je met gave iets bovennatuurlijks bedoelt, kan ik je niets verder melden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing