Waarom wrijven mensen in hun ogen als ze moe worden?

Dit valt vooral op bij kinderen, maar volwassenen doen het ook....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

wrijven in de ogen bij vermoeidheid, het is een zekere oogmassage om de spanning op het oog te verminderen.

groet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is een teken dat je moe bent!
Het 'zandmannetje' komt dan langs zeg maar;-)

Toegevoegd na 8 minuten:
Je geeft zelf het antwoord al in je vraag;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je moe wordt worden je oogleden zwaarder en willen dichtvallen, soms gaan ze ook wat prikken en als vanzelf ga je dan in de ogen wrijven en kinderen helemaal.
Zo kan de moeder ook gelijk zien dat het bedtijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermoeide ogen worden branderig...dus wrijven... Bij kinderen (maar soms ook bij volwassenen) zie je ook vaak aan hun oren dat het bedtijd is... Ze krijgen dan een of twee knalrode oren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat nog steeds..
Mijn ogen gaan altijd branden als ik slaap krijg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je moe wordt gaan je ogen jeuken.

Het in de ogen wrijven is dan net zo iets als krabben waar het jeukt.