Kan het innemen van pilletjes 'tegen hooikoorts en andere allergische reacties' het effect van cannabis verminderen?

Heb tegenwoordig weer last van hooikoorts en wil daarom van die pilletjes innemen, maar dit zou een ongewenst bij-effect zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (4)

Ik denk niet verminderen, maar juist versterken. Gebruik je antihistaminica(dit zit vaak in tabletten tegen hooikoorts) kan dit sufheid veroorzaken, hierbij cannabis gebruiken lijkt me zeker niet aan te raden.
Je zou Pollinosan kunnen gebruiken van dr Vogel, dit is een natuurprodukt, alhoewel bijwerkingen in combinatie met cannabis ook niet uit te sluiten zijn natuurlijk.
Stuur een mailtje met je vraag naar Dr Vogel, dan heb je meer duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Van die pilletjes"?
Wat wil je gaan slikken?

De oudere antihistaminica zoals dimetindeen hadden nogal wat bijwerkingen, voornamelijk slaperigheid.
De nieuwe generatie anti-hooikoortsmiddelen heeft geen of nauwelijks bijwerkingen.
Ja, vroeger, lang geleden, toen kon ik wel binnen blijven als het mooi weer was:
Of te snotterig en te ziek OF te suf van de medicijnen....

Nieuwere antihistaminica zoals Fexofenadine, Mizolastine en desloratadine hebben dit probleem niet.
Tegenwoordig krijg ik van de dokter voorgeschreven:
Aerius, dat is desloratadine.
Te koop bij Kruidvat: Hooikoortstabletten loratadine.

Ga dus niet zomaar wat [meestal veel te dure] pilletjes slikken maar ga naar de dokter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, je bent bang dat door het innemen van die pilletjes het effect van cannabis minder wordt?

Dan moet je misschien juist wel de pillen van de oudere generatie hebben.................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt; Kan het innemen....enz. Antwoord; Ja dat kan.
stoffen kunnen elkaar positief, negatief of niet beïnvloeden.
Groet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. THC gaat niet uit je bloed door het nemen van anti hooikoorts tabletjes.
Daar is THC meestal te sterk voor, en dat moet gewoon door tijd uit je bloed gaan.

Suiker daarentegen doet het gevoel wel verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mogelijk, maar onwaarschijnlijk.