Wat kan helpen tegen langdurige nekklachten?

Hoi,
Ik heb nu al ongeveer een half jaar last van nek/schouder pijn. In het begin was het af en toe maar nu is het er vrijwel altijd. Ik krijg er vaak ook hoofdpijn door die niet weggaat met een pijnstiller.
Ik ben een aantal keer naar de manueel therapeut geweest maar die zei eigenlijk dat het aan mijn houding lag waarschijnlijk. Nu ben ik dus al een tijd bij de cesartherapeut maar ik heb nog steeds even erge klachten en het begint heel irritant te worden. Ik heb ook al een (sport)massage gehad en dit hielp voor 1 dag maar daarna waren de klachten er gewoon weer.
Ik kan door deze nekklachten niet meer doen wat ik graag zou willen doen en het is erg vervelend.
Wat kan het zijn en wat kan de nek/schouder pijn verminderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Amadea
8 jaar geleden
Naar een echte fysiotherapeut gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea: Wat denk je dat een manueel therapeut is? @vraagsteller: Wat denk je zelf dat de oorzaak is? Denk dan aan een valpartij of ongeluk.
Slijtage en/of voeding.
Houding gerelateerd, vaak verergeren de klachten dan als je veel gewerkt hebt of veel t.v gekeken hebt, het is maar net waar het fout gaat.
tinus1969
8 jaar geleden
Andere fysiotherapeut proberen -het resultaat kan verrassend zijn. Er zijn namelijk verschillende 'scholen' of 'richtingen'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je er al foto s van laten maken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jackd ik heb er vaak last van na het slapen. Ik heb ook al verschillende kussens geprobeerd maar het wordt niet beter. Een dag na het paardrijden heb ik er vaak ook last van, maar dit ligt eraan op welk paard ik gereden heb. @tinus1969 Mijn huisarts zegt dat de fysio niks kan doen. Maar we gaan nog terug maar de huisarts omdat het niet verbetert met de cesartherapie. @harriet07 Nee

Het beste antwoord

als een massage helpt, is het aannemelijk dat je nekpijn hebt doordat je spieren vast zitten. Dit kan allerlei oorzaken hebben, zoals stress, een verkeerde houding, te zwaar werk etc.
Het helpt het beste om de oorzaak aan te pakken, aangezien de therapeuten blijkbaar slecht helpen, zou je eens kunnen kijken of je ergens (onbewust) stress van ervaart, en zo ja, dat aanpakken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De massage helpt voor één dag, terwijl het normaal toch wel zeker een aantal dagen verlichting moet geven. Aan mijn houding kan het (nu niet meer) liggen, hier heb ik cesartherapie voor gehad. Ik werk nog niet (zit op school) dus heb ook geen zwaar werk haha. Ik evaar geen stress op het moment.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar de massage (=losmaken van spieren) helpt dus wel, waarschijnlijk zitten je spieren dus tóch vast, om welke reden dan ook (en stress ben je je niet altijd van bewust). Vraag de masseur eens of je spieren inderdaad vast zitten, dan weet je dat zeker.
Dan zou je naar de huisarts kunnen gaan om te bespreken waarom de spieren in je nek vast zitten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga van de week langs bij de huisarts om te vragen wat we kunnen doen. Ik laat me even niet masseren omdat het nogal duur is (30 euro per uur) misschien laat ik nog een keer bij de fysio een massage doen, dat wordt namelijk wel vergoed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt