waarom wordt de pacemaker direct verwijderd bij het ovelijden van die persoon?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat het geen eigendom is.

Het beste antwoord

De pacemaker moet weg zijn alvorens de lijkbezorging plaatsheeft. Dit omwille van het vervuilend aspect en de kans op batterij ontploffing in de crematieoven bij crematie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij gewone teraardebestelling omwille van millieu redenen.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, typisch dat het niet is opgenomen in de wet op de lijkbezorging.
http://www.overledenenzorgpro.nl/0202003.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dit heeft inderdaad te maken met de uitvaart en de wet op milieu. Bij mijn opa moest de pacemaker ook worden verwijderd aangezien deze kan ontploffen bij het cremeren.