Is een paracetamol een antistof?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Antistoffen of antilichamen zijn eiwitten die in het bloedserum voorkomen.
Ze worden gevormd als beschermende reactie op in het lichaam binnengedrongen antigenen. Dit binnendringen kan naar aanleiding van een infectie gebeuren of door inenting ontstaan. De antistof kan met het antigeen een, voor het lichaam niet meer schadelijke, verbinding aangaan. Paracetamol is een pijnstiller.
Paracetamol werkt dankzij een afbraakproduct dat een eiwit op het oppervlak van zenuwcellen in het ruggenmerg activeert. Hierdoor worden pijnprikkels niet meer doorgegeven aan de hersenen,

Antwoorden (2)

Nee, een antistof doet iets met ziekte.
Paracetamol doet alleen iets met pijn.
Reddie
9 jaar geleden
Nee, een antistoffen zorgt ervoor dat je immuun wordt tegen een bepaald virus.
Paracetamol zorgt ervoor dat je toestand stabiel blijft (HET IS DUS GEEN PIJNSTILLER!), de pijn wordt niet erger maar ook niet minder erg