Mijn broertje heeft acne littekens op zijn borst en voelt zich enorm onzeker hierdoor, wat is er aan te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Praten met huisarts/dermatoloog.
Amadea
9 jaar geleden
Hij kan blij zijn dat hij ze op de borst heeft, en niet in zijn gezicht. Je borst kan je mooi door kleding bedekken, en niemand die het dan ziet.
Ritsuka
9 jaar geleden
Het is niets om je voor te schamen, iedereen heeft bultjes, deuken, littekens, striae en dergelijke.
Ren verzorgende creme kan soms een beetje helpen, en ze worden na een tijdje ook minder zichtbaar.

Antwoorden (1)

Je heb bij de drogist een zalf tegen littekens, dit werkt niet altijd maar kunt het proberen.
Ook is er een siliconenpleisters die littekens vermindert, deze kreeg ik toen van mijn arts voor geschreven, ik denk dat je dit ook wel met een verwijzing van huis art kan krijgen, heb ook site gevonden wat er heel erg op lijkt( http://www.dermatix.nl/content/hoe-gebruik-je-dermatix-siliconenpleisters ).
Maar zou als eerst na de huis arts gaan, die kunnen het beste beoordelen wat je beste kunt doen tegen litteken en je goed door verwijzen en adviseren.
Is ook zo, hoe ouder je word hoe moeilijker littekens weg gaan.
Al niet weg gaat of niet goed genoeg kan je nog tip geven, goed verhaal er voor bedenkt, ik vertel altijd met een haai heb gevochten hihihi wel met grote knip oog want je mag niet liegen maar dan hoef je niet altijd over iets te hebben waar eigenlijk niet over wilt hebben maar nog wel beetje leuk kan houden, a;s iemand het vraag, meeste mensen valt vaak niet eens op.
Hoop dat je hier wat aan heb, weet dat best lastig is om littekens te hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor jonge littekens heb je bijvoorbeeld aloe vera of wat erg goed helpt een wondje mooi te helen is Calendula Emulsie ( wel de emulsie en geen andere soorten, deze werkt het beste) van VSM. Die moet dan rond het wondje/kern gesmeerd worden. Zwavelzeep is een oud middel dat pukkels en puistjes en blaren uitdroogt, waardoor geen wond ontstaat, al weet ik niet of dat nog verkrijgbaar is, wellicht nog bij een natuurwinkel. Je zeppt het goed in op de plek en laat het droog worden, dan spoel je het af.
Verder zijn er van de Farmaceutische industrie steeds nieuwere middelen om het beter te maken, wellicht, als niets helpt nog in de toekomst bij plastische chirurgie, meer voor de littekens, die oud zijn, waaraan een flink prijskaartje hangt.
Een middel om acne tegen te gaan of te voorkomen is een compres van bosviolen, zegt men. Mijn vriend heeft erg veel.
Tot slot wil ik zeggen, dat als iemand werkelijk van je houdt, uiterlijk er niet toe doet...
Mijn vriend heeft minder last als hij veel in de zon is trouwens, en bepaalde voedingsmiddelen kunnen het ook bevorderen, zoals chocolade.