Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen piep na hard geluid te hebben gehoord, betekent dit dat er geen sprake van gehoorschade is?

Ik ben regelmatig blood gesteld aan hard geluid. Meestal zonder dat daar later een piep bij kwam kijken. Betekent dit dat je die keren dan geen gehoorschade hebt opgelopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
862
Amadea
9 jaar geleden
Bij mij is het andersom. Ik heb mij nooit bloot laten stellen aan herrie zonder eerst mijn gehoor te beschermen. Maar ik heb wel af en toe kort durend een piep in mijn oor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, voor mijn vertraagde reactie Amadea. Wat gek inderdaad! Ik hoop echt voor je dat het niet erger wordt (er van uitgaande dat minder worden onmogelijk is).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat je geen piep hoort, betekent niet dat er geen gehoorschade is.

Een piep kan een symptoom van gehoorschade zijn, maar is niet altijd een kenmerk van het ontstaan van gehoorschade.

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehoorschade kan je hierover onder andere dit lezen:

"Bij gehoorschade wordt meestal gedacht aan minder of slechter horen, maar ook de bekende piep (Tinnitus) in de oren als gevolg van het luistern naar luide muziek is een teken van gehoorschade.",

dus de piep komt niet altijd voor.
(Lees meer...)
Antoni
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Gehoorschade kan zich ook uiten in bijvoorbeeld verlies van het horen van bepaalde frequenties of dat je steeds dover wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding