Waarom kan je niet 1 oog laten laseren?

Mijn ogen wil ik laten laseren maar om een risico uit te sluiten wil ik eerst 1 oog laten doen, en als blijkt, na een paar dagen, dat dit goed is gegaan, ook mijn andere oog.

Stel dat het fout gaat met het ene oog, dan kun je tenminste toch niets zien. Doe je beide ogen tegelijk, en het gaat fout, dan ben je dus stekeblind.

Helaas kan of mag je dus niet eerst het ene oog doen, en later de andere.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (3)

Je kunt niet 1 oog laten laseren omdat er dan tussen de 2 behandelingen een groot sterkte verschil tussen beide ogen ontstaat.
Door dit sterkte verschil kunnen er problemen ontstaan door het verschil in beeldgrote. Hierdoor raakt het zicht verstoord.
maar even over het andere. Waarom denk je dat het mis zal gaan met de behandeling, blind worden is echt een heel klein risico. In het ergste geval bereik je niet de gewenste eindsterkte van +0.50 tot -0.50 ( op sterkte 0.00 uitkomen is een utopie, maar van -6.00 naar -0.50 is een hele verbetering, je kunt zonder bril of lenzen redelijk tot goed zien) of het hoornvlies is niet meer mooi vlak. Maar beide problemen zijn met een goede contactlens of bril op te lossen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze laseren ook niet je beide ogen tegelijk ,maar een voor een ,dus de kans dat het twee keer fout zal gaan is wel heel klein dan.
en ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ie dr blind van was geworden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het goed of fout is gegaan wordt meteen duidelijk na de behandeling, en als ze een reden hebben om aan te nemen dat het misschien fout is gegaan met het ene oog zullen ze nooit aan het andere oog beginnen. Dus het risico is al afgedekt wat dat betreft, de ogen worden 1 voor 1 gedaan.