Wat voor vergroting heb je nodig om candida te zien met de microscoop?

Ik heb hier regelmatig last van, en ben al anderhalf jaar aan het tobben. Aan de gynaecoloog en huisarts heb ik weinig gehad, behalve wat ik al wist en deed. Heb ook alle middeltjes die er bestaan al geprobeerd.

Dus als de huisarts en gynaecoloog niet kunnen achterhalen waarom ik het steeds krijg, doe ik het zelf wel! Ik heb al een bacteriële schimmel test gedaan, twee maal negatieve uitkomst dus dat heb ik niet. En ook een PH waarde test gedaan, 3.8/4.0, helemaal in orde dus. En toch krijg ik steeds schimmel. Mijn vriend heb ik ook laten behandelen en we vrijen alleen nog maar met condoom. Ik ga ook over 5 dagen stoppen met de pil, voor het geval dat de boosdoener is.

Dus dan maar een microscoop halen om te kijken of ik weldegelijk candida albicans heb. (is goedkoper dan steeds diflucan en een gynaecoloog) Want als ik geen candida heb moet er wel een andere reden zijn voor mijn afscheiding en geïrriteerde flamoesje. (en een éénmalig candida testje is 15 euro in de winkel, pff!! Dan liever een microscoop, daar kan ik nog andere dingen mee bekijken ook.)

DUS! Weet iemand welke vergroting ik nodig heb om candida albicans te zien?

PS. Waar kan ik trouwens voordelig een fijne microscoop kopen? Anders kijk ik gewoon bij beslist of kieskeurig.
En een doktersboek/gynaecologen boek die ik kan kopen die over herkennen van candida onder de microscoop gaat? (of iig een groot hoofdstuk er over heeft)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

400 keer. bron 1 Maar je gaat het lastig krijgen met herkenning. bron 2 Daarnaast is het aantonen van candida op zich geen teken van een probleem. Schimmels horen er, het woekeren is het probleem. Prijzen vallen mee, bron 3, maar ik weet niet of de vergroting het enige is dat belangrijk is. Toegevoegd na 3 uur: Koop er een 2e hands, test wat je ermee kan en dan kan je hem altijd weer voor ongeveer dezelfde prijs verkopen.

Bronnen:
http://www.microbiologie.info/Schimmelprep...
http://www.microbiologie.info/schimmels.html
http://www.microscoop-expert.nl/microscope...

Je zou je bloed (en dat van je partner) bijvoorbeeld door middel van LBA (Levend Bloed Analyse) kunnen laten onderzoeken. Zo'n microscoop is erg duur dus niet zomaar zelf aan te schaffen, maar er zijn locaties in Nederland waar je zo'n onderzoek kan laten uitvoeren. Levend Bloed Analyse (LBA) wordt gedaan met zogenaamde fasecontrast-microscopie en mbv een door een videocamera vergrote monitorprojectie is met goede resolutie een vergroting van 4.000 x te behalen. Dit kan nog steeds met behoud van voldoende resolutie en zonder kwaliteitsverlies, nog eens vergroot worden tot ongeveer 7.000 x met een vergrotingswisselaar. In het bloedbeeld zijn dan duidelijk de gistcellen waarneembaar indien er sprake is van een Candida Albicans-infectie. Als je bijvoorbeeld googelt op de Candidiasis-stichting kom je hier wellicht meer over te weten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100