Hoe kan ik het beste mn ogenleden masseren na m'n ooglidcorrectie?

Ik heb 2 week geleden een dubbele ooglidcorrectie gehad en moet nu starten met littekencreme en oogmassage. Heb gezocht naar een filmpje hoe je dat nu preceis moet doen: rondjes draaien of anders... Kon er niet echt iets over vinden. Wie heeft dezelfde ervaring en/of weeet hoe ik dat moet doen? Het mooiste zou zijn dit te zien op een filmpje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het aat dus over het masseren. De littekencreme moet ik 2 x daags aanbrengendus dat weet ik al. Voor de massage moet ik een olie o.i.d. gebruiken dat heb ik inmiddels al:-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het aat dus over het masseren. De littekencreme moet ik 2 x daags aanbrengendus dat weet ik al. Voor de massage moet ik een olie o.i.d. gebruiken dat heb ik inmiddels al:-)

9 jaar geleden
11.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
heeft je behandelend arts dit niet verteld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies Ritsuka. @misslobe: bel het ziekenhuis en informeer daar, laat je goed voorlichten, of vraag ze je anders een toelichting toe te sturen. Dit is geen vraag voor hier.

Het beste antwoord

Het doel van de massage zal zijn, het vocht dat na de operatie ontstaan is weg te masseren, dit mag vanaf 3 weken na de correctie. Om dat weg te krijgen zal je middelvinger op het ooglid moeten leggen, aan de kant van de neus de top van je vinger, dan zet je vervolgens een beetje druk op de top van je vinger en duwt door langzaam je vinger platter te leggen, zodat het hele kootje op het ooglid zit, terwijl je druk blijft zetten met het deel van je vingerkootje dat de huid raakt. Duw het vocht de richting op waar je verder gaat. Vervolgens zet je je vinger een klein stukje verder en doe je hetzelfde, dit doe je totdat je het hele ooglid hebt gehad. Bij het laatste drukpunt, duw je het vocht richting je oor. Doordat je het vocht richting je oor duwt, loopt dat richting de lymfeklieren bij het oor, die lymfeklieren ruimen het vocht op. Het is verstandig dit even voor te laten doen in de kliniek waar je bent behandeld, of bij een schoonheidsspecialiste die lymfedrainage kan toepassen.
Bij twijfel of vragen, altijd contact opnemen met je behandeld arts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misslobe
9 jaar geleden
Dit zéker een waardevol antwoord crea, dankje wel! Beter kan het niet:-)!