waarom krijg ik, als ik gefrustreerd ben, op veel plaatsen jeuk?

Als ik gefrustreerd ben krijg ik vaak bijna overal jeuk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jeuk is een symptoom/uiting van stress.

Antwoorden (2)

Misschien een lichte vorm van Urticaria, dat zijn bultjes op de huid die ontstaan na het leveren van inspanningen, of het hebben van stress, deze kunnen verschrikkelijk jeuken. Ikzelf heb ook jeuk bij hoge temperaturen of tijdens inspanningen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zodra je stress hebt, geïrriteerd bent, oververmoeid en /of veel zorgen hebt dan raken je nieren overbelast.
Als je nieren overbelast zijn, dan doen ze hun werk minder goed en is jeuk van de huid heel normaal.
Het beste wat je kunt doen is zorgen dat je minimaal 2 liter water drinkt per dag (puur water, geen fris, thee of sap)
Je proberen niet meer irriteren aan zaken, zal zeker helpen tegen de stress/jeuk.