Wat kan ik doen tegen urineverlies?

Ik heb daar best veel last van en ik zou willen weten wat je er tegen kan doen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je van het vrouwelijke geslacht bent. Je zou je bekkenbodemspieren kunnen trainen. Natuurlijk ga je op tijd en geregeld naar toilet. Als het binnen de perken blijft doet een inlegkruisje wonderen. Maar daarmee los je natuurlijk niets op, maar vang je het op. Probeer echt dagelijks meerdere keren, dat hoeft niemand te zien, je bekkenbodemspieren aan te spannen en weer te ontspannen, als die krachtig zijn kun je alles netjes binnen houden. Enne leuke bijkomstigheid, je man zal tijdens het vrijen niet weten wat hem overkomt :)

Als ik jou was zou ik de oorzaak willen weten. Je moet niet aan symptoombestrijding doen. Dus hop hop naar de dokter.

Ongewenst urineverlies is een probleem dat veel voorkomt. Bij veel vrouwen wordt de sluitspier van de blaas en de bekkenbodemspieren slapper. De thuiszorg heeft in veel steden cursussen georganiseerd om onder leiding van een fysiotherapeut deze spieren te trainen. Je kunt bij de thuiszorg informeren of er ook een dergelijke cursus in jouw omgeving georganiseerd wordt. De meeste vrouwen hebben veel baat bij deze oefeningen. Als dit bij jou niet voldoende werkt, kun je ook je huisarts raadplegen.

Laatst stond er op goeievraag.nl een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat je door er 'alleen' maar dagelijks een tjid aan te denken (kwartier?) je bepaalde spieren sterker kon maken. Misschien lukt dat ook met de spieren die hier in kwestie nodig zijn?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100