Wat kan ik doen tegen urineverlies?

Ik heb daar best veel last van en ik zou willen weten wat je er tegen kan doen...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je van het vrouwelijke geslacht bent.
Je zou je bekkenbodemspieren kunnen trainen.
Natuurlijk ga je op tijd en geregeld naar toilet.
Als het binnen de perken blijft doet een inlegkruisje wonderen. Maar daarmee los je natuurlijk niets op, maar vang je het op.
Probeer echt dagelijks meerdere keren, dat hoeft niemand te zien, je bekkenbodemspieren aan te spannen en weer te ontspannen, als die krachtig zijn kun je alles netjes binnen houden. Enne leuke bijkomstigheid, je man zal tijdens het vrijen niet weten wat hem overkomt :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Knap van je dat je jezelf zo blood durft te geven.
Ook al is het onder een alias. Petje af hoor.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, lijkt me erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aanvulling: Bekkenbodemspieren kun je trainen door 'in druppeltjes' te plassen...
Daarnaast is het wellicht verstandig om voor jezelf uit te zoeken wat de oorzaak is van het ongewilde urineverlies...sterkte ermee
En inderdaad: moedig om er mee naar buiten te komen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dankje jullie wel!

Andere antwoorden (3)

Als ik jou was zou ik de oorzaak willen weten.
Je moet niet aan symptoombestrijding doen.
Dus hop hop naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongewenst urineverlies is een probleem dat veel voorkomt. Bij veel vrouwen wordt de sluitspier van de blaas en de bekkenbodemspieren slapper. De thuiszorg heeft in veel steden cursussen georganiseerd om onder leiding van een fysiotherapeut deze spieren te trainen. Je kunt bij de thuiszorg informeren of er ook een dergelijke cursus in jouw omgeving georganiseerd wordt. De meeste vrouwen hebben veel baat bij deze oefeningen. Als dit bij jou niet voldoende werkt, kun je ook je huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laatst stond er op goeievraag.nl een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat je door er 'alleen' maar dagelijks een tjid aan te denken (kwartier?) je bepaalde spieren sterker kon maken. Misschien lukt dat ook met de spieren die hier in kwestie nodig zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat onderzoek ken ik. Helaas werkt zomaar eraan denken niet. Je moet het denkend ervaren, dat betekend dat je je de spieren eerst 'eigen' moet maken. Dus eerst moet je de oefeningen gedaan hebben zodat je precies weet wat de gevoelens erbij zijn. Als je dat gedaan hebt kun je teruggaan naar die gevoelens door er aan te denken het weer ervaren, dat werkt.