Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat je je stem kwijt raakt na buikgriep?

Dus niet bij gewone verkoudheid

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Amadea
9 jaar geleden
Er lijkt mij geen relatie te kunnen zijn tussen buikgriep en keelproblemen. Bedoel je niet gewone griep?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Drie weken geleden gewone griep en stem kwijt. Toen buikgriep paar dagen geleden. Lijk ik nu overheen te komen. Maar stem gaat weer weg
Amadea
9 jaar geleden
Googelend op de verschijnselen kom ik, net als bij de klachten die jij een jaar geleden had, uit bij MS. Als je mond- en slikspieren verzwakt zijn is je stem kwijtraken als gevolg van iets anders toch mogelijk. Een logopedist kan je leren om beter met je stembanden om te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee oorzaak daarvoor destijds is bekend.WIjd ik nu ff verder niet over uit. Dit heeft puur te maken met griep
Reddie
9 jaar geleden
Buikgriep heeft toch ECHT niets te maken met je stem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antwoord gevonden: door braken kunnen je slijmvliezen in de keel / stembanden aangetast worden waardoor schorheid kan ontstaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als de buikgriep gepaard ging met braken, is dat (braken) waarschijnlijk de oorzaak.

Door het braken kunnen namelijk de slijmvliezen in de keel of de stembanden worden aangetast. Hierdoor kan men tijdelijk zijn stem kwijtraken.
(Lees meer...)
Antoni
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding