bloed vlek in oog komt steeds dichter naar iris toe. is dit gevaarlijk?

in mijn oog verscheen 4 dagen geleden een rode vlek. naar wat zoeken op Google kwam ik erachter dat er waarschijnlijk een adertje is geklapt. de rode vlek was in een hoek van mijn oog. maar nu naar 4 dagen lijkt de vlek steeds dichter naar mijn iris toe te trekken. op het moment bevindt de vlek zich tegen de iris aan. is dit gevaarlijk of moet ik nu wel langs een dokter gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Niet zomaa lopen googlen, bel gewoon even naar de huisarts morgen voor informatie

Het beste antwoord

Je moet echt hiervoor naar de dokter. Je hebt maar 1 setje ogen en dus moet je er zuinig op zijn. Kan een bloedvlek boven je iris kwaad? Antwoord: het neemt licht weg dat in je oog behoord te komen. Dus zoals ik al eerder zei: Naar de dokter.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel, ik ga morgen even langs

Andere antwoorden (1)

Hier is goed zelf te bepalen of een huisarts bezoek nodig is en zeker (nog) niet.
http://volzicht.nl/oogklachten/rode-ogen/oorzaak-rode-ogen/

Als ik het zo lees nr 3.
Niks aan de hand als het eenmalig is.