Groei ik nog op deze leeftijd?

Ik ben 28 jaar en ik heb het idee dat ik in de afgelopen 2 jaar nog een paar centimeter ben gegroeid.
Ik was eerst duidelijk een beetje kleiner dan mijn man maar nu lijk ik bijna even groot.

Mijn groeischijven zouden toch allang dicht moeten zijn. Kan het dat ik nog ben gegroeid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Op zich is het natuurlijk zo dat niemand gelijk is en dat er in alles, ook de leeftijd waarop je stopt met groeien, een bepaalde spreiding zit. Vrouwen stoppen gemiddeld zo rond hun 16e-17e jaar met groeien. Daarna zijn je groeischijven inderdaad gesloten en kan je nooit meer doorgroeien. Als je wat later stopt kan het gebeuren dat je een jaartje later bent; er komt dan in dat jaar misschien 0,5-1cm bij. 28 jaar is in dit licht zoveel ouder dan de 17 jaar dat de kans dat je nog groeit echt nihil is (er is natuurlijk een statistisch te berekenen kans, maar dat komt op zo goed als nul procent uit.) Daarbij komt dat een paar centimeter voor je leeftijd bizar veel zou zijn. De kans dat je zoveel groeit (zelfs al zouden je groeischijven nog open zijn) is ook nihil. Als je in de afgelopen jaren nog zo groeit dan zou je tussen je 17e en 26e ook nog fors gegroeid moeten zijn. Al met al denk ik dat je het verschil dat je merkt ergens anders in zou moeten zoeken. Denk aan verschil in schoeisel, verschil in meetlat, lengte meten is sowieso al nooit erg nauwkeurig, misschien is je man gekrompen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100