Mag je kleefpasta op je tanden gebruiken?

Ik heb vampiertanden voor carnaval en het bijhorend spul werkt niet. Kan ik kleefpasta gebruiken op mijn tanden? Hoe lang is de werking en hoe krijg ik het er weer af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Het kan wel, kleefpasta wordt sowieso normaal gesproken in de mond gebruikt en is veilig te gebruiken. Kleefpasta wordt ook niet hard, maar blijft soepel.
Het is van de tanden te verwijderen door het eraf te rullen, of door de tanden grondig te poetsen. Wel is het aan te bevelen voor het gebruik van kleefpasta de tanden te poetsen, dan is de lijm makkelijker te verwijderen. Maar of het voldoende is om neptanden mee vast te lijmen, ik betwijfel het. Door de flexibele lijm blijft de tand te bewegen en kan de neptand alsnog losraken bij bijten. Tenzij je een gebitje gebruikt dat over de tanden heen geschoven wordt en daardoor door de kleefpasta voldoende grip heeft, zou ik je adviseren voor losse opplaktanden daarvoor een product te kiezen dat hiervoor bedoeld is, dit is te koop bij de feestwinkels die deze tanden verkoopt, of die grimeerspullen verkoopt. Er zijn speciale lijmen die je aanbrengt met een penseeltje, maar ook lijmen in tapevorm. In de link een voorbeeld hiervan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dat kleefpasta voor kunstgebitten betreft: ja, dat kan. Dat blijft een paar uren zitten. Met handwarm water kun je het daarna weer van je tanden afpoetsen.
Amadea