Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat als ik heel nodig moet plassen, het gevoel na een tijdje weer verdwijnt en dan later weer terugkomt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
975
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leuke vraag. Ik heb me dat ook weleens afgevraagd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je druk op de blaas voelt (nodig moet plassen) en je beweegt, door even te lopen of je gaat verzitten, dan kunnen de gevoelszenuwen van je blaas net even anders belast worden, waardoor het gevoel van nodig moeten plassen even verdwijnt. Je krijgt even een verminderde druk op de blaas.
(Lees meer...)
jc54
9 jaar geleden
Ik heb dat ook vaker als ik nodig moet plassen maar er is bijvoorbeeld geen wc beschikbaar.
Ik denk dat het ook te maken heeft met afleiding. Probeer maar eens als je nodig moet om dan je ergens op te concentreren (Muziek / leuk tv programma of juist een heel interessant / goed boek) Zodra je dat doet gaat het gevoel opeens weg maar zodra je weer wordt afgeleid door iets anders of je gaat iets anders doen komt het weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding