waarom mag je bij reanimeren niet meer dan 120 compressies geven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen wanneer er iemand anders het kan overnemen, mag je stoppen na een aantal minuten, anders stug doorgaan.

Antwoorden (1)

Bij een reanimatie mag je zeker wel meer dan 120 compressies geven. Het is de bedoeling dat je doorgaat totdat de reanimatie niet meer nodig is; ofwel omdat het hart zelf weer begint ofwel omdat de patiënt dood wordt verklaard.
Natuurlijk mag je zelf wel stoppen met reanimeren op het moment dat er professionele hulp is, maar dan gaan de compressies natuurlijk wel gewoon door.

Als je met meer dan één persoon aan het reanimeren bent (één compressies en één beademing) wordt er wel aangeraden om na twee minuten te wisselen van taak. In deze twee minuten heb je 120 compressies gegeven; dus ik denk dat je vraag daarvandaan komt.
Dit advies wordt gegeven omdat reanimeren intensief werk is. Het beademen is veel minder intensief. Om te zorgen dat beiden het reanimeren langere tijd volhouden wordt dit advies gegeven. Maar dan is het aantal compressies dus niet beperkt.

Als je er alleen voor staat dan is het dus níet de bedoeling dat je na 120 compressies de reanimatie stopt.