Waarin kun jij jezelf (helemaal) verliezen?

Hobby, werk, soapserie, eten, GV ;) of iets totaal anders of helemaal niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt met 'jezelf verliezen' maar zo zou ik het niet willen noemen... ik ben altijd mezelf en kan dat niet verliezen, maar iets doen waarbij ik me niet (meer) bewust ben van mezelf (niet te verwarren met het bewustzijn verliezen): dat is een heerlijke ervaring... dansen, zingen, vrijen, lezen, muziek luisteren, wandelen, slapen... en dat zo totaal doen dat er even niets anders bestaat dan dat...

Ja absoluut. Ik heb een tijdje geleden het schilderen weer eens opgepakt (op doek). Ik was de hele tijd vergeten. Ik dacht dat ik 45 minuten geschilderd had, bleek 4,5 uur geweest te zijn. Heerlijk.

Zelf voetballen, volledig gefocust of de bal en de tegenstander. Heerlijk.

Muziek, lekker eten, vrijen.

Ik zing graag en kan mezelf helemaal verliezen als ik een liedje opneem en dan kan bewerken ! Een dag is zo voorbij.. HEERLIJK !

C-walk;

Mensen het echte koken weer leren en smaakcombinatie's bijbrengen.

Bijna in alles. Als je iets met 100% volle aandacht doet, dan vergeet ik alles om je heen.

Naar honden kijken, naar de tv kijken (goede film/serie), computerspelletje, wiskundesommen, pianospelen, naar cavia's kijken, tekenen, te veel om op te noemen.

Ik verlies mezelf in alles wat ik doe. Als ik ergens aan begin ben ik volledig daarmee bezig. Mijn gedachten gaan enkel naar dat waar ik mee bezig ben. Natuurlijk lukt dit niet altijd, omdat ik soms word afgeleid door andere zaken (kinderen vooral), maar ik streef ernaar om alles met volle overgave te doen en me er dus helemaal in te verliezen. Hetgene waar het altijd mee lukt is natuurlijk seks.

Je hebt je al verloren in deze wereld, en je bent jezelf al kwijt... Twijfel je ook maar enig moment dat het echt is wat je ziet? Nee dan, hoe verloren ben je dan? Dus hoe kom je weer terug naar jezelf, dat is de vraag... Antwoord: de illusie en dat is reeds gebeurd... dat is al een feit... Wie laat mij zien waar de werkelijkheid zich verschuilt?

Boeken. Als ik een goed boek heb dan hoor ik geen "ruis" (gesprekken die niet tot mij gericht zijn) meer. "Nog even één hoofdstukje voor het slapen" loopt bij mij dan ook wel eens uit tot het boek rond 3.00 uur dichtslaan, uit... (kwam in mijn niet werkende leven meer voor dan in mijn werkende... slapen in collegebalken valt minder op dan slapen achter mijn bureau).

....helemaal niets....altijd een oog open houden voor iets anders...

Ik kan mezelf niet verliezen. Ik ben me altijd bewust van de tijd, waar ik ben etc. Het enige waar ik me van dingen niet bewust ben is als ik slaap. Ik vind het overigens wel leuk om een goed boek te lezen, een leuke film te kijken etc.

Snorkelen of duiken. Dan kom ik in een andere wereld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100