Is er iets bekend over wanneer je in je slaap cycle been- of voetkramp krijgt, ik bedoel bijv. de REM slaap, of een andere periode in je slaap?

Ik heb eigenlijk zolang als ik me kan herinneren 's nachts vreselijke kramp in mijn voeten gehad. Meeste mensen hebben het kennelijk in de kuiten, bij mij zit het in mijn voeten. Het was soms zo erg dat ik uit diepe slaap wakker werd van de pijn en uit bed moest springen en mijn voet rekken of wrijven om de pijn weg te krijgen of iets te verlichten.

Toen ik hoorde van de zeep method heb ik dat direct toegepast en daarna is de pijn nooit meer voorgekomen, behalve de keren dat ik zonder dat ik het wist de zeep uit mijn bed had geschoven. Ik weet het, het wordt toegeschreven aan het 'placebo effect', maar daar gaat mijn vraag dus niet over.

Wat ik me afvraag is of er bekend is in welke slaap periode - zoals de REM slaap of een andere slaap situatie - de kramp het meest of misschien altijd voorkomt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk de REM slaap, in dit stadium is de mens het meest onrustig en is er dus meer kans op het willekeurig samentrekken van spieren/kramp
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel!