Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een dag weg ga, heeft het zin om van te voren zuiveringszout op te lossen in water en dat mee te nemen? Blijft de werking dan goed?

Ik ben vandaag begonnen met zuiveringszout tegen maagzuur en aanverwante klachten.
Als ik een dag weg ga, heeft het zin om van te voren het zout op te lossen in water en dat mee te nemen? Blijft de werking dan goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
882

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zuiveringszout (natriumbicarbonaat) is stabiel in een oplossing in water.

Hooguit oppassen dat het water niet te warm wordt.
Dan gaat er CO2 uit het water en wordt de oplossing basischer, maar dat zal in de hoeveelheden die je gebruikt geen probleem zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Jackd
Ik ben hartstikke blij met je antwoord. Nu kan ik smorgens een fles aanmaken en daar de hele dag mee doen. Neem ik niet te veel en niet te weinig. (ben nogal van de vergeetachtige, hihi) Het zout bevalt me goed. Ik hem zo goed als geen zuur meer, en het borrelen van mn maag en buik zodra ik ga liggen is ook al een heel stuk minder, net zoals het boeren.
Alleen de windjes (understatement, kuch) die blijven zeer nadrukkelijk aanwezig, zal ik maar zeggen. Pfff wat een lucht. Maar hopelijk verdwijnt dat nu ook snel. Kan het zijn dat de kramp in mn benen en spieren ook minder wordt? Ik moet nog eens ff googelen, heb daar iets over gelezen. Ontzuring of zo. Al met al ben ik zeer gelukkig dat iemand me die tip over dat zuiveringszout gegeven heeft. Na meer dan 3 maanden eindelijk weer eens lekker geslapen. :-) Bedankt voor je reactie en groetjes
Tillie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden