Krijg je groot effect door spierkweken thuis inname (creatine en) extra proteinen?

Ik zou graag wat spieren beginnen kweken, heb geen vet maar ben wel vegetariër en zou dit zo willen houden
Kan ik een deftig effect bekomen door thuis genoeg te trainen zonder materiaal en door inname van proteinen supplementen en evt erna creatine aangezien ik vegetariër ben en de kans groot is dat ik daar een tekort aan heb (gelezen) of kan ik daar al in het begin met beginnen? Gewoon wat zichtbare mooie spieren (arm, buik, borst), geen bodybuilder

Erg bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat is je trainingsschema?
Wat eet je momenteel op een dag en hoeveel gram daarvan is eiwitten?
Ritsuka
9 jaar geleden
Bodybuilder word je echt niet zomaar hoor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dierlijk eiwit en nog belangrijker dierlijk vet is niet te vervangen door een plantaardige variant.
Gelukkig ben je geen veganist en kan je wel aan de volvette kaas, volle kwart, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet veel groenten, af en toe eieren (1-2x per week) , fruit eigenlijk gewoon gezond maar eiwitten zelf denk ik niet heel veel En dat van die bodybuilder weet ik wel ik wil gewoon zeggen dit is mijn dorl helemaal niet ik wil gewoon wat breder worden dus wat raden jullie me aan van oefeningen en supplementen? En hoeveel wekelijks? (Ben wel vrij groot)
Ritsuka
9 jaar geleden
Ga eerst eens 2 weken een voedingsdagboek bij houden, My Fitness Pal en Fatsecret zijn goede apps/sites, dan weet je wat je nu binnenkrijgt en waar je kan aanpassen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Begin eerst eens met 3x in de week full body training doen: http://www.nerdfitness.com/blog/2010/02/15/how-to-build-your-own-workout-routine/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet wel vis ***
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak van die 1-2x per week eieren maar 1-2 eieren per dag. Zacht of rauw.
Als jouw vetpercentage laag is, ga dan (veel) meer eten. Om spieren op te bouwen heb je veel energie nodig, zowel om te trainen als voor de spieropbouw zelf. Anders schiet het echt niet op. Eten en trainen zijn punt 1 en 2,
daarna kan je een keer aan supplementen gaan denken.
Ritsuka
9 jaar geleden
Eens, eerst, voeding, trainen en voldoende slapen.
Als j dat allemaal goef onder de knie hebt, kun je eventueel een supplement als boost erbij doen.

Antwoorden (1)

Het is lastiger om als vegetariër spiermassa op te bouwen, maar niet onmogelijk. Je zult sowieso elke avond magere kwark moeten eten. Een paar eieren per dag (hoeveelheid ligt aan je gewicht, lengte etc) eten. Drink daarbij 2 eiwitshakes (1 vóór het ontbijt, 1 na de training) en je zult waarschijnlijk aan je eiwitbehoefte komen.

Creatine is geen aanvulling op je voeding, enkel een supplement waardoor je langer door kunt gaan tijdens het trainen. Het is als vegetariër zeker aan te raden om creatine te nemen, aangezien je geen vlees eet (daar zit van nature al creatine in). Dit kun je dus al vanaf het begin nemen.

Thuis trainen is mogelijk, maar niet aan te raden als je geen dumbells, barbells of bankjes hebt thuis. Ga dus lekker naar een sportschool, daar krijg je ook meer hulp, tips en motivatie.

Lees dit even door in je vrije tijd: http://forum.bodynet.nl/sticky-onderwerpen/17091-wat-elke-bodybuilder-hoort-weten.html
Daar staat alles in wat je als beginner hoort te weten (voeding, training, supplementen).