Waarom zie je zo vaak verplegend personeel op witte klompen?

Is dat verplicht, is dat comfortabeler?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dat de klompen wit zijn heeft alles te maken met het algemene denkbeeld dat dit de kleur van hygiëne en steriel is. Verder is de klomp bedoeld als gemak bij het aan en uit trekken. Dat er een anti-slip zool onder zit zoals eerder vermeld is opzich iets dat niets met de kleur van de klop te maken heeft...

En niet geheel onbelangrijk. De klompen die in de zorg gebruikt worden zijn ergonomisch dusdanig ontwikkeld dat ze allerlei klachten moet voorkomen. En dan doel ik op klachten die direct en/of indirect van toepassing zijn op het werk...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het tweede...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja wit loopt idd een stuk lekkerder dan mosgroene????????
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de aanvullende info was: Is dat verplicht, is dat comfortabeler? Dus ik zeg ''Het tweede''.... beetje opletten he? ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja het tweede, waarmee je doelt op "comfortabeler".
Ik kan me niet voorstellen dat witte schoenen comfortabeler zijn dan mosgroene, blauwe, gele, enz.
Alsofcomfort in de kleur zit. Maar ja jullie vrouwen kopen ook een auto op de kleur toch? :-)
ps toch leuk hoe je hapt.... ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omg..mensen die niet lezen...erg vermoeiend weer.ik heb het niet over de kleur...(lezen)...en ''wij'' vrouwen kun je niet over 1 kam scheren, generaliseren en discrimineren heet dat..en het heet nog altijd ''reagaren'' en niet ''happen''..maar ''jullie mannen'' kennen hier het verschil niet in denk ik...(als vrouw)...suuk6 drmee verder...(leuk hoe je ''reageerd'' trouwens...;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
reagaren?.... Ik zit je maar te plagen joh. Zand erover?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
reagaren reagoren reageren, whaeffahh..je begrijpt wat ik bedoel ;-)
Ik zie nou nooit verplegend personeel op witte klompen, maar misschien is dat omdat ik nooit verpleegd hoef te worden.
Het zal denk ik komen omdat het ziekenhuis hun personeel die dingen opdringt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lomp maar praktisch en
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In bepaalde ruimte's mag je niet lopen met schoenen die
je buiten of in andere vertrekken aan hebt.
Dus om snel van schoenen te veranderen pakt men een
schoen die snel insteekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De door verpleging gedragen witte klompen zijn voorzien van antieslipzolen en dit soort klompen voorkomt ook vaak rugpijn , wat door langdurig staan kan voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij het ziekenhuis hier dragen ze voornamelijk de zogenaamde Crocs. Heb even rondgevraagd, en heb ze tegenwoordig ook. Ze zien er niet uit, maar je merkt niet dat je ze aan hebt... heerlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben regelmatig in ziekenhuizen te vinden geweest en heb hetzelfde geconstateerd. Dat wit comfortabeler is is natuurlijk onzin. Dezelfde klopm in zwart loopt net zo goed lijkt mij....
Maar in het algemeen is schoeisel dat je makkelijk aan- of uittrekt makkelijk voor verplegers, omdat ze van schoeisel moeten wisslen als je aan het werk gaat. Dit uiteraard om hygienische redenen.
Gezien het feit dat ze veel lopen en staan dragen ze graag comfortabel schoeisel.
Dat ze daarvoor vaak wit kiezen heeft denk ik te maken met een soort onafgesproken "dress code"
Voor de rest zijn ze ook in het wit en het ziet er wat hygienischer uit. Maar het is zeker geen verplichting. Heb ook wel eens een verpleegser gezien op knal roze instappers.