Vele studies spreken elkaar tegen. Ik ben van mening dat het wel degelijk schadelijk is voor je hersenen.
Ikzelf werk met jonge mensen van 16-25 en kan degene die blowen er zo uithalen omdat ze qua reactie gewoon minder "vlot" zijn. Ze hebben over het algemeen meer tijd nodig om op je vraag te reageren. Oftewel ze komen erg sloom over terwijl ze op dat moment niet per se stoned zijn. Ook hebben ze een bepaalde blik in hun ogen welke ik moeilijk kan omschrijven.

Een keertje zal geen kwaad kunnen, alleen met wiet is het wel vaak zo, is mijn ervaring, dat het erg snel uit de hand gaat lopen en je opeens dagelijks blowt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Vele studies spreken elkaar tegen....... Nee, dit is pertinent onwaar.

Andere antwoorden (1)

Informatie van Jellinek

Leiden hasj en wiet tot blijvende hersenschade?

Incidenteel of zo en dan gebruik leidt niet tot blijvende hersenschade.
Bij buitengewoon intensief gebruik is blijvende, onomkeerbare hersenschade niet geheel uit te sluiten. Het op zeer jonge leeftijd (onder de 15) beginnen met blowen verhoogt mogelijk het risico op hersenschade. Als er al hersenschade optreedt leidt deze in ieder geval niet tot klachten. Ook is niet aangetoond dat cognitieve functies als geheugen achteruitgaan.

De conclusie dat er sprake is van hersenschade kan getrokken worden bij :
geconstateerd verminderd functioneren (bijvoorbeeld bij het doen van geheugentesten)
aantoonbare fysiologische schade (bijvoorbeeld een verkleinde hippocampus)

Dus af en toe een joint lijdt niet tot schade.
Bronnen:
Erna55