Heeft dit iedere dag doen nut? (15 push ups, 10 triceps dips, 20 sit ups, 30sec plank)

Verdere info: man, 17 jaar, 59kg, 182 cm. Als het geen nut heeft wat raden jullie me dan aan?

Toegevoegd na 9 uur:
Heeft dit nut voor bijvoorbeeld een sixpack te trainen? Of gewoon wat meer spiermassa. Ik vind mezelf nu zo mager.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dit heeft niet veel nut. Het is maar 1 setje van elke oefeningn, dat is niet echt een uitdaging voor je spieren, en je doet maar een klein beetje elke dag, zonder gewicht erbij. Je hebt het over een sixpack en meer spiermassa. Daarvoor moet je je vetpercentage verlagen en spiermassa verhogen. Dan moet je heel goed op je voeding letten, en een goed trainingsschema hebben. Dan heb je eerder iets als 3x in de week met gewichten trainen, dingen als squat, bench press, deadlift etc, met zware gewichten, gecombineerd met cardio op de andere dagen. Toegevoegd na 4 minuten: Hier zie je een goed voorbeeld van een workout die je 3x in de week kan doen, dit is een fullbody training met gewichten, en je kunt varieren met de oefeningen: http://www.nerdfitness.com/blog/2010/02/15/how-to-build-your-own-workout-routine/ Dit zou je maandag, woensdag en vrijdag kunnen doen, samen met een warmup ervoor en wat cardio erachteraan als je wil. En op dinsdag, donderdag en zaterdag (bijvoorbeeld) kun je dan gaan hardlopen, fietsen, zwemmen of zo. Ga ook je voeding bijhouden, zijn zat apps en sites voor. FatSecret en MyFitnessPal zijn 2 goede. Vul alles in wat je eet en drinkt, en weeg het ook om je porties te bepalen. Doe dit een week, en dan kun je kijken wat je aan kan passen voor je doelen. Minder koekjes en red bull, meer groente en eiwitten is over het algemeen wel een goed idee. Zijn genoeg vragen over voeding hier, dus kun je zo naar zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100