Heeft dit iedere dag doen nut? (15 push ups, 10 triceps dips, 20 sit ups, 30sec plank)

Verdere info: man, 17 jaar, 59kg, 182 cm. Als het geen nut heeft wat raden jullie me dan aan?

Toegevoegd na 9 uur:
Heeft dit nut voor bijvoorbeeld een sixpack te trainen? Of gewoon wat meer spiermassa. Ik vind mezelf nu zo mager.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nut waarvoor?
Erna55
9 jaar geleden
Wat wil je bereiken ?
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat eet je momenteel op een dag en wat doe je aan activiteiten.
Je bent erg dun, dus meer eten is sowieso goed idee denk ik.

Antwoorden (1)

Nee, dit heeft niet veel nut. Het is maar 1 setje van elke oefeningn, dat is niet echt een uitdaging voor je spieren, en je doet maar een klein beetje elke dag, zonder gewicht erbij.

Je hebt het over een sixpack en meer spiermassa. Daarvoor moet je je vetpercentage verlagen en spiermassa verhogen.
Dan moet je heel goed op je voeding letten, en een goed trainingsschema hebben.
Dan heb je eerder iets als 3x in de week met gewichten trainen, dingen als squat, bench press, deadlift etc, met zware gewichten, gecombineerd met cardio op de andere dagen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier zie je een goed voorbeeld van een workout die je 3x in de week kan doen, dit is een fullbody training met gewichten, en je kunt varieren met de oefeningen: http://www.nerdfitness.com/blog/2010/02/15/how-to-build-your-own-workout-routine/
Dit zou je maandag, woensdag en vrijdag kunnen doen, samen met een warmup ervoor en wat cardio erachteraan als je wil.
En op dinsdag, donderdag en zaterdag (bijvoorbeeld) kun je dan gaan hardlopen, fietsen, zwemmen of zo.

Ga ook je voeding bijhouden, zijn zat apps en sites voor. FatSecret en MyFitnessPal zijn 2 goede. Vul alles in wat je eet en drinkt, en weeg het ook om je porties te bepalen.
Doe dit een week, en dan kun je kijken wat je aan kan passen voor je doelen.
Minder koekjes en red bull, meer groente en eiwitten is over het algemeen wel een goed idee.
Zijn genoeg vragen over voeding hier, dus kun je zo naar zoeken.
Ritsuka
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Ben het met het antwoord eens, al is IETS doen altijd beter dan NIETS. In die zin heeft dit setje oefeningen wel nut, al is het inderdaad erg beperkt maar misschien wel een stimulans om tzt uit te breiden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik ging uit van de toevoeging of het nut heeft voor trainen voor sixpack.