Er zit en soort schimmel op mijn toiletpapier. Is dit schadelijk?

Het aangebroken pak toiletpapier stond in de kast en daar is het kennelijk vochtig want het wasmiddel was ook wat vochtig geworden.
Kan ik die rollen gewoon gebruiken? Er zit maar een heel klein beetje schimmel op.
Ik vraag dit eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid want ik heb al een aantal rollen weggegooid.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik de rollen dus niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het echt schimmel is, gewoon weggooien. Dat wil je niet bij je geslachstdelen in de buurt hebben. Zo duur is wcpapier niet, ik zou het niet riskeren. Toegevoegd na 1 uur: Schimmel is vooral gevaarlijk bij inademing van de sporen, maar ik vond dit nog: "Als een schimmel slijmvliezen aantast of het lichaam binnendringt wordt die in principe onschadelijk gemaakt door het natuurlijke afweersysteem (= immuun-systeem). Als dat niet (voldoende) lukt, kan de schimmel zich verder en plaatselijke (= lokale) of lichamelijke (= systemische) infectie-ziekten veroorzaken (= schimmel-infecties). " Het kan dus schadelijk zijn, aangezien de vrouwelijke geslachtsdelen ook slijmvliezen hebben.

Bronnen:
http://www.consumed.nl/ziekten/3813/Schimmel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100