Cardioloog heeft 3 stents geplaatst en mist 1 stent na afloop. Wat is het risico?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hij heeft 3 stents geplaatst. Dat doet hij omdat er 3 nodig zijn, niet 2. Je loopt dus enig risico dat er nu (te) weinig doorstroming van het bloed is doordat de ader weer wat nauwer kan worden.

Ten tweede: die derde stent moet érgens zijn. Hij kan, net als een bloedprop, ergens een ader afsluiten. Het weefsel daarachter krijgt geen of onvoldoende zuurstof en kan afsterven.

Die risico's loop je. Hoe groot die risico's zijn, dat zul je echt de cardioloog zélf moeten vragen. Daar kan ik zo op afstand niets over zeggen.