waarom snurken mannen harder dan vrouwen?

mijn vriend snurkt echt heel hard echt zo irritand en daarom deze vraag

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn beide ouders kunnen er wat van...!

Het beste antwoord

Snurken ontstaat doordat het zachte weefsel in de bovenste luchtwegen zich tijdens de slaap ontspant en gaat vibreren.
Ook staat vast dat roken, alcohol en sommige medicijnen kunnen zorgen voor extra snurken.
Aangezien mannen in het algemeen meer roken en drinken zullen mannen meer snurken.
Gewicht speelt ook een rol. Mannen hebben overtollige vet vaak in de buik en de hals (in de buurt van de luchtwegen; gevolg: snurken), terwijl het bij de vrouwen vaak bij de dijen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat, omdat mannen ook nog ééns hoge stem toon hebben. Denk dat het misschien daar mee te maken heeft. Ik weet niet. Maar is dat zo. Ik heb vrouwen leren kennen die ook hard snurken. Het heeft gewoon met de grootte van je kleine tong mee te maken heeft. Hoe noemen ze dat ook alweer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snurk je zef? En hoe hard?
Ik denk niet dat je het kunt generaliseren.
Mijn man snurkt bijna niet en áls ie al snurkt dan is dat meer een licht pruttelen.
Ik snurk zelf ook niet vaak, maar áls het mis gaat, dan schijn ik behoorlijk wat decibellen te produceren :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snurken mannen echt harder dan vrouwen?, ik betwijfel dat. Ik heb 2 vriendinnen die een heel bos omzagen 's nachts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn dochter snurk ik soms ook heel hard.
Gelukkig lees ik hier dat nog meer vrouwen dat doen.