In welk land heb je de minste last van hooikoorts?

Ik hoorde van iemand dat je in nieuw zeeland de minste last van hooikoorts hebt, omdat er daar veel luchtstromen vanuit de Polen komen.
Maar ik wist het niet zeker en daarom stel ik nu deze vraag. Ik weet al dat je in de woestijn, bergen en op de Polen geen of heel weinig last van hooikoorts hebt maar welk land heeft verder het minste pollen enzo in de lucht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10K

Antwoorden (4)

Je krijgt het minste last van hooikoorts in landen zoals: Egypte en Australië. Met namen in droge landen. En in de winter is het gewoon de landen met sneeuw zoals: Zweden, Noorwegen en Finland.

Graag gedaan! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de noord- en zuidpool heb je nooit last van hooikoorts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hooikoorts wordt veroorzaakt door de pollen van bloeiende planten en bomen. Met name met warm, droog en winderig weer kun je veel last hebben van deze pollen. In woestijnachtige landen zijn al deze condities (warmte, droogte en wind) aanwezig. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, bloeien er in de woestijn ook veel planten en zitten er dus veel pollen in de lucht. Of er pollen in de lucht zitten is afhankelijk van het seizoen. In het winterseizoen staat niks in bloei en is vrijwel elk lang pollenvrij. In landen waar het veel regent of waar het klimaat zo koud is dat er vrijwel niks groeit, zullen ook weinig tot geen pollen voorkomen. Verder komen er op het water geen pollen voor, evenals aan het strand wanneer de wind van zee komt. Een ideaal land om als hooikoortspatiënt naar toe te gaan is daarom IJsland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Azië en Florida had ik geen last van hooikoorts gehad. Daar verdwijnt het bij mij vrijwel binnen een paar dagen.