Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kleurt de binnenzijde van mijn armen nooit door de zon?

Het wordt niet rood of bruin en ik smeer er nooit met zonnecréme.Je zou zeggen dat het toch minimaal moet verbranden,maar het blijft gewoon wit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De binnenkant van je armen vangt minder zon. Echter als je een tijdje met deze binnenkant naar de zon gedraaid gaat liggen zonnen, dan zal het zeker verbranden! Smeer ook deze plekken maar liever in met zonnecreme, om narigheid te voorkomen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aan de binnenzijde van je armen zit weinig pigment. Deze zorgen voor de kleur in je lichaam.
Aangezien er dus geen pigment in je armen zit, zullen deze dus ook niet verbranden/verkleuren.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoelde dus inderdaad in je onderarmen / aan de binnenzijde van je armen. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zit wel pigment in je armen alleen niet/weinig in je onderarmen. maarja je bedoelde het goed +.
VOlgens mij komt dat omdat de binnenkant van je armen veel minder in de zon is. Bij welke bewegingen keer je nu de binnenkant van je armen naar de zon? Als je langer in één positie zit (en de zon heeft toch even tijd nodig om te bruinen) zit je bijna altijd met de bovenkant of zijkant van je armen naar de zon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De binnenkant krijgt veel minder zon en daardoor is er bijna geen pigment aanmaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding