Een advies dat wordt gegeven om de hyperventilatie-aanval te stoppen is: in een (papieren of plastic) zak uitademen en dezelfde lucht weer inademen, tot je voelt dat de aanval afneemt. Dit zal doorgaans al snel gebeuren. En inderdaad naar de arts gaan, want deze werkwijze neemt de oorzaak van de hyperventilatie niet weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ademtherapie. Dit valt te trainen. Er zijn o.a. Cesartherapeuten die op de persoon en het type hyperventilatie toegespitste oefeningen hebben. Het is een techniek die je kunt leren. Door te oefenen, en onder begeleiding van de therapeut, is er echt iets aan te doen.