hoe lang duurt het voordat je ongesteld word nadat je de moning after pil in hebt genomen?

ik heb hem 6 dagen geleden ingenomen in de bijsluiter staat dat het deels je menstruatie ook uitstelt. maar voor hoe lang?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

Dat is bij elke vrouw anders. Je cyclus kan even in de war zijn door de inname van een relatief hoge dosis hormonen.

De morning-after pil werkt door je eisprong uit te stellen. De meeste vrouwen krijgen daarom hun menstruatie later dan verwacht. Maar sommige vrouwen krijgen hem eerder. Soms is de menstruatie ook zwaarder of juist lichter dan je gewend bent. Het is gewoon een kwestie van even afwachten. (En als het echt weken gaat duren, toch voor de zekerheid een zwangerschapstest halen.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je je menstruatie krijgt hangt af of je de pil gebruikt, of je deze hebt doorgebruikt nadat je de morning after pil hebt geslikt, in welke week van je cyclus je zit, of je een regelmatige cyclus hebt en tot slot hoe lang het heeft geduurd nadat je onbeschermde seks hebt gehad tot je de morning after pil hebt geslikt. De huidige morning after pil is vrij licht gedoseerd, zodat je niet direct een menstruatie hoeft te krijgen. Zeker wanneer het nog niet zo lang geleden is dat je je laatste menstruatie hebt gehad, hoeft het helemaal niet zo te zijn dat deze eerder komt. Het beste is om af te wachten tot het moment waarop je normaal gesproken je menstruatie had verwacht wanneer je de morning after pil niet had gebruikt. Heb je dan nog geen menstruatie, dan kun je een zwangerschapstest overwegen.

De morning after pil is vooral betrouwbaar wanneer deze zo snel mogelijk na de onbeschermde seks wordt geslikt. Je kunt hem tot drie dagen daarna gebruiken, maar hoe sneller hoe beter. Heb je dus 2-3 dagen gewacht met het slikken van de morning after pil, dan kan het ook zo zijn dat deze onvoldoende heeft gewerkt.