Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een spuit-naald kopen?

Toen ik in New York woonde, mocht ik geen naalden o.i.d. kopen. Daar had je een doktersvoorschrift voor nodig.
Is dat in Nederland ook zo? Zo niet, weet iemand misschien waar ik een naald van 25-50ml kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik neem aan dat die bij een apotheek wel te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kun je volgens mij gewoon kopen want als je inktvulling bij de inktshop koopt,zitten daar ook naalden bij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja, dat mag. Je kan ze bij de apotheek halen, of via internet bestellen.

http://www.praxisdienst.nl/nl/Injectie+infusie/Naalden/Wegwerpnaalden+standaard+maten/?gclid=CJyb5-vVtcECFfMZtAodukgAxQ
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, ik heb daar in Nederland HEEL andere ervaringen mee. Spuitjes kun je kopen, maar naalden, daar moet je wel een HEEL goed verhaal bij hebben. En in de regel krijg je ze NIET. Ik heb ze nodig voor het bijvullen van mijn elektrische sigaretten, maar haal ze tegenwoordig maar gewoon in Duitsland, bij de boerenwinkel (voor inenten van vee).
Rieneke1
11 jaar geleden
Gebruik je dan geen naaldflesjes Marleen?
Bij iedere sigarenboer te koop, of op internet uiteraard.
Rieneke1
11 jaar geleden
En google maar eens, ze zijn toch heus bij de apotheek te krijgen. Een voorbeeld: http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/injectienaalden-halen-54725/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Enschede in elk geval niet ; je kunt hoog springen, je kunt laag springen, maar als je snel aan naalden wilt komen, kun je het beter achter het station proberen ;-)
Zelfs voor de beamer en de printer krijg je ze niet mee - of dat moet het laatste jaar veranderd zijn. (En jou link is eigenlijk precies de reden waarom die dingen hier zo lastig te krijgen zijn, Blijkbaar is dat niet overal zo. Hier moet je hemel en aarde bewegen om een enkel naaldje voor je printer te kunnen krijgen. Die flesjes vind ik teveel geknoei en gepriegel. Ik heb gewoon een echte lekkere grote afwasbare spuit met een joekel van een naald die je er op kunt schroeven.
Bij de apotheek kunt u injectiespuiten zonder naald in verschillende volumina kopen. In uw geval zijn er spuiten beschikbaar van 20 of 50 ml. Niet duidelijk is of u ook een naald nodig hebt. De meeste apotheken verkopen deze liever niet los, of verkopen spuitjes met een klein volume (1-2 ml) met een vaste subcutane (onderhuidse) naald. Dit om misbruik door drugsgebruikers te voorkomen.

Toegevoegd na 46 seconden:
U heeft voor een losse spuit geen doktersvoorschrift nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing