zitten er eiwitten in je hersenen? en zo ja, wat is het effect van alcohol op die eiwitten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Er zitten geen eiwitten IN je hersenen. Je hersenen bestaan voor een groot deel uit eiwitten, en wel heel veel verschillende, met allerlei functies.
Je kunt dat niet vergelijken met een eitje in de pan waar je een scheutje port door heen doet.
Reddie
9 jaar geleden
je hersenen bestaan uit een complex van heel veel zenuwcellen en tussen de cellen zit een soort vloeistof. zowel in de cellen als in de vloeistof zitten eiwitten.
(acuut) alcohol (mis-/)gebruik heeft geen effect op de eiwitten.